Coca-Cola brengt FÏNLEY op Nederlandse markt

17 maart 2017

Coca-Cola Nederland introduceert een nieuw merk: FÏNLEY. FÏNLEY is een alcoholvrije en caloriearme frisdrank voor volwassenen in zes smaken: bloedsinaasappel-pompelmoes, sinaasappel-cranberry, citroen-vlierbloesem en de mocktails Mojito, Spritz en Royal.

Samenstelling

De frisdrank is gemaakt van vruchtensappen met uitsluitend natuurlijke aroma’s en bevat geen conserveringsmiddelen. De drank is licht gezoet met onder andere stevia-extract en telt hierdoor slechts 20 calorieën per 100 ml. Coca-Cola voegt met FÏNLEY een nieuw merk toe aan haar caloriearme en calorievrije assortiment.

Innovatielab

FÏNLEY is ontwikkeld in het Coca-Cola innovatielab in Brussel. Hier werken specialisten dagelijks aan innovaties en nieuwe producten. Eerder is de frisdrank met veel succes gelanceerd in België en Frankrijk. Volgens brandmanager Marieke Liesting is de drank speciaal ontwikkeld voor volwassenen. "In Nederland is 53 procent van de bevolking ouder dan 40 jaar. Ondanks de omvang van deze groep is het huidige aanbod van frisdranken nog beperkt voor een doelgroep waarvan de smaakvoorkeur verandert en de smaak verfijnt. Hier spelen wij met FÏNLEY op in."

Lees ook:

   

Altijd op de hoogte blijven?