Marketing & sales
Kinder

Het Italiaanse Ferrero en Unilever gaan samenwerken om het Kinder-ijsje te creëren. Ferrero verleent daarvoor een licentie aan Unilever die het ijsje gaat produceren en distribueren. Het Kinder-ijsje moet in 2018 op de markt verschijnen in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland.

“Dit is een belangrijke stap voorwaarts om onze concurrentiepositie op de markt van chocolade en snoep te consolideren,” zegt Ferrero op RetailDetail. “Om optimaal van deze nieuwe stap te profiteren hebben wij de steun en expertise van Unilever gezocht.”

Unilever is al langere tijd speler op de ijsmarkt met merken als Magnum en Ben & Jerry’s. Ferrero is bekend van merken als Nutella, Tic Tac en Kinder. Het bedrijf is al langere tijd bezig om de markt voor hun producten te verbreden. Zo opende eind mei in Chicago het eerste Nutella-café.

Lees ook:

Unilever wordt voorzichtiger met glyfosaat (17 oktober 2017)

Ben & Jerry’s slachtoffer glyfosaatonderzoek ()

Ferrero neemt Delacre over (1 november 2016)

 

 

 

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *