Forse groei Good Farming Star van Vion

21 december 2015

Het varkensvleesconcept Good Farming Star van Vion Food heeft in vijf jaar tijd een enorme groei doorgemaakt. Het concept is volgens Vion vanaf 2016 beschikbaar voor meer dan vijf miljoen mensen, onder meer bij Albert Heijn.

"Met Albert Heijn hebben we een meerjarige overeenkomst afgesloten voor de levering van vlees voor zowel de verkoop van vers vlees als grondstof voor vleeswaren", zegt Frans Stortelder, COO Pork bij Vion Food. "Dit is een belangrijke doorbraak voor de diervriendelijkere en duurzamere productie van varkensvlees."

Dankzij de overeenkomst met Albert Heijn, waarbij de vleeswaren zijn betrokken, wordt een veel groter deel van het vlees benut. "Hierdoor stijgt het rendement en dalen de kosten per kilo product. Deze aanpak maakt het concept voor retailers aantrekkelijk. Zij kunnen over duurzamer en diervriendelijker varkensvlees beschikken voor een redelijke prijs", stelt Vion.

Good Farming Star

Vion Food speelt met Good Farming Star in op de vraag naar duurzamer varkensvlees. De transparante keten loopt van boerderij tot en met de afnemer. De producten zijn van Nederlandse oorsprong en volledig traceerbaar. Good Farming Star voldoet aan het één ster Beter-Leven-Keurmerk van de Dierenbescherming en de criteria van het Varken van Morgen.

Lees ook: 

Vion investeert 4 miljoen in Groenlo (24 juli 2015)

Altijd op de hoogte blijven?