Heineken introduceert Apple Bandit cider

16 juni 2016

Heineken introduceert Apple Bandit. Met deze cider wil de brouwer zowel mannen als vrouwen aanspreken. Met cider-merk Jillz richt Heineken zich vooral op vrouwen.

Apple Bandit is volgens Heineken een verfrissende cider met de juiste, toegankelijke balans tussen zoet en zuur, die gedronken wordt met veel ijs. Het product is verkrijgbaar in twee varianten, Crisp Apple en Juicy Pear, in flesjes van 30cl fles. Apple Bandit bevat 4,5 procent alcohol.

Stassen

Apple Bandit is vanaf juni in de supermarkt verkrijgbaar in een sixpack voor een consumentenadviesprijs van 4,99 euro. Vanaf deze zomer zal Apple Bandit ook in de horeca beschikbaar zijn in 30 cl fles. Daarnaast gaat Heineken de cidermerken Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen de komende maanden introduceren in diverse horecagelegenheden. Stassen is vanaf september ook verkrijgbaar bij Gall & Gall.

Heineken richt zich met een breed portfolio aan ciders op de Nederlandse consument die geen bier drinkt, of graag varieert. "Cider is wereldwijd een snel groeiende categorie die de consument een interessante variatie tussen bier en wijn biedt", aldus Heineken.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?