Coca-Cola en Group of Butchers winnen Industributie

19 januari 2015

Group of Butchers (vers en private label), Coca-Cola (industrie) en Hoogvliet (retail) zijn winnaars geworden tijdens het jaarlijkse Industributie-diner van retailers en levensmiddelenfabrikanten.

Binnen vers en private label is Group of Butchers de winnaar. De fabrikant van ambachtelijke vleeswaren (voorheen bekend als Dutch Grill Specialties) scoorde met rapportcijfer 8,65 het hoogste rapportcijfer ooit voor een leverancier, meldt Logistiek. DGS won al 3 keer op rij in deze categorie. Bake Five en Johma zijn de nummers 2 en 3 in de categorie vers en private label.

Coca-Cola stond vorig jaar nog op plek 2 in de categorie industrie (dranken), al won het bedrijf ook in 2012 en 2011 al. Binnen deze categorie klimt FrieslandCampina van plek 70 naar 14. Ook D.E Master Blenders 1753, Bavaria, Red Bull, H.J. Heinz en Alpro Soja gingen fors vooruit in de ranglijst.

Hoogvliet, die Albert Heijn afloste in de categorie retail, won nog niet eerder de trofee.

Winnaars per categorie

  • Dranken: Coca-Cola
  • Zoetwaren/Snacks: PepsiCo
  • Kruidenierswaren en overig: DE Master Blenders 1753
  • Zuivel en kaas: Unilever Foods
  • Diepvries: Aviko
  • Vlees, vleeswaren, vis en salades: Group of Butchers
  • Agf en brood: Bake Five
  • Drogmetica, schoonmaak- en onderhoudsartikelen: Procter & Gamble
  • Nonfood overig: Nestlé Purina
  • Private label kruidenierswaren: Intersnack
  • Beste category management: Hoogvliet
  • Beste inkoopmanagement: Superunie
  • Beste formulemanagement: Jumbo

De prijswinnaars kwamen uit de bus op basis van beoordelingen door ruim 90 bedrijven in handel en industrie.

Het Industributie-onderzoek is voor Distrifood/Foodmagazine uitgevoerd door EFMI Business School en onderzoeksbureau IRI. Dit jaar was de 27e editie.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?