Fruitfunk breidt activiteiten uit naar Europese markt

30 juni 2017

Fruitfunk wil de Europese markt de komende jaren verder veroveren. Daarom heeft het bedrijf op 29 juni een overeenkomst met het Bosch investeringsfonds (BIF) en de Brabantse ontwikkelingsmaatschappij (BOM). Hierdoor kan Fruitfunk de komende jaren verder kan groeien.

Verantwoorde tussendoortjes

Fruitfunk produceert verantwoorde tussendoortjes voor kinderen. Deze zijn volledig vervaardigd van fruit en zijn daarmee gezonder dan reguliere snackproducten. Het bedrijf wil verantwoord snoepen aantrekkelijk maken voor een brede doelgroep. Om dit te bewerkstelligen heeft het bedrijf een partnership met Universal, Dreamworks en Nickelodeon gesloten. Daarmee produceert Fruitfunk fruitsnacks en tussendoortjes onder de merken van Minions, Paw Patrol en Trolls.

In Nederland worden de producten inmiddels verkocht bij de supermarktketen van Albert Heijn, Jumbo, Plus, Deen, Emté en Sligro. Daarnaast is Fruitfunk sinds eind 2016 te verkrijgen bij de voornaamste retailers in Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland en het Verenigd Koninkrijk. Er is zelfs al een eerste stap gezet naar het Midden-Oosten en China, waar obesitas een steeds groter probleem vormt.

Het Bosch investeringsfonds

Fruitfunk is de eerste investering van het Bosch investeringsfonds. Dit fonds werd in december 2016 door de Brabantse ontwikkelingsmaatschappij, de gemeente ’s-Hertogenbosch en zes private investeerders opgericht. Het doel van het investeringsfonds is de regionale economie te stimuleren, innovatieve ondernemingen te ondersteunen en werkgelegenheid te creëren.

BOM en de andere aandeelhouders uit de eerste ronde zijn erg enthousiast over deze stap ter verdere versteviging van de toekomst van Fruitfunk. Tevens ondersteunen BIF en BOM het bedrijf met kennis, ervaring, zakelijk advies en bovenal een sterk netwerk.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven?