Jumbo lanceert ‘Lab’ voor vernieuwing

24 mei 2016

Jumbo Supermarkten introduceert het Jumbo Innovatie Lab, een 'wedstrijd' met platform waarbij leveranciers nieuwe productideeën kunnen insturen. De eerste editie, Innovatie op vers, is deze week gestart.

De retailketen bordeert daarmee voort op het Jumbo Huismerk Lab, om concept- en productontwikkeling te stimuleren en om makkelijk, lekker en gezond eten voor iedereen bereikbaar en betaalbaar maken.

Ideeën insturen

Het nieuwe Jumbo Innovatie Lab telt verschillende edities per jaar, met telkens een ander thema. Leveranciers kunnen hieraan deelnemen met ideeën voor nieuwe producten of concepten.

Specialisten van Jumbo beoordelen alle inzendingen. Vervolgens mogen de geselecteerde leveranciers het product presenteren aan het expertpanel.

In de schappen

Als het panel enthousiast is, maakt de assortimentsmanager samen met de leverancier een plan om het product zo snel mogelijk in de Jumbo-schappen te leggen.

Jumbo heeft voor het Innovatie Lab ook een online platform ontwikkeld waarop leveranciers op hun persoonlijke dashboard, de status van hun inzending kunnen zien.

De eerste editie met het thema ‘Innovatie op vers’ is op 23 mei van start gegaan.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven?