Nespresso, what else? Starbucks dus

8 mei 2018

Nestlé gaat producten onder de naam Starbucks verkopen. Omdat er onvoldoende groei zit in de eigen merken Nespresso, Nescafé en Dolce Gusto, besloot het Zwitserse levensmiddelenconcern tot een een merkdeal met de Amerikaanse koffieketen. Nestlé betaalt eenmalig $7,15 miljard (€6 miljard) in ruil voor het 'eeuwigdurende' recht om wereldwijd koffie, muffins en koekjes als Starbucks-producten te mogen verkopen. Nestlé wil de deal nog dit jaar afronden zodat het bedrijf volgend jaar al capsules van Nespresso en Dolce Gusto onder de naam Starbucks kan verkopen. "Nespresso, what else? Starbucks dus", grapt Bloomberg.

Nestlé ziet koffieproducten als een wezenlijk onderdeel van de omzet van het bedrijf. Bloomberg ziet in de aankoop van de rechten vooral een poging om het oprukkende koffieconglomeraat JAB (ook eigenaar van 'onze' Douwe Egberts) niet Nestlé's groeimogelijkheden in de VS af te laten snoepen. De activiteiten die Nestlé overneemt zijn goed voor een omzet van bijna €1,7 miljard per jaar, schrijft RTL Z.

Bron: Foodlog

Altijd op de hoogte blijven?