Profiel Kraft Heinz

17 februari 2017

Kraft Heinz heeft een overnamebod gedaan op Unilever. Het Brits-Nederlandse bedrijf heeft het bod van 130 miljard euro echter direct afgeslagen.

Het Amerikaanse Kraft Heinz ontstond in 2015 na een fusie tussen Heinz en Kraft Foods. Heinz was in 2013 overgenomen door Berkshire Hathaway, de investeringsmaatschappij van miljardair Warren Buffett, en het Braziliaanse 3G Capital.

Het bedrijf voert merken als Kraft, Heinz, Philadelphia, Cadbury, KitKat, Oreo, Honig, Weight Watchers Smart Ones, maar ook Brinta, De Ruijter, Venz en Roosvicee. Het is naar eigen zeggen het op vier na grootste voedingsmiddelen- en drankenbedrijf ter wereld.

Bij Kraft Heinz werken wereldwijd zo'n 42.000 mensen. Het bedrijf boekte in 2016 een omzet van zo’n 24,9 miljard euro, met een nettowinst van 3,2 miljard euro. Voorbeurs heeft het een marktwaarde van 106 miljard euro. Het concern zag de cijfers over het vierde kwartaal tegenvallen.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven?