Vollebregt Fresh Company wint Jumbo Huismerk Lab

14 oktober 2015

Vollebregt Fresh Company is met het product gezondere vleeswaren winnaar geworden van het Jumbo Huismerk Lab 2015. Dat is tijdens de jaarlijkse Leveranciersdag van Jumbo Supermarkten bekendgemaakt.

Het prijswinnende product bestaat voor maximaal vijftig procent uit vlees en voor de andere helft uit groentes en zuivelproducten. De gezondere vleeswaren kunnen gegeten worden als broodbeleg, borrelhap of als gezonde snack. Binnenkort wordt het product opgenomen in het vleeswarenschap van Jumbo.

Top-5

De top-5 inzendingen van het Jumbo Huismerk Lab worden opgenomen in het assortiment. Naast de gezonde vleeswaren van Vollebregt Fresh Company worden in de loop van het jaar de volgende producten geïntroduceerd in alle Jumbo-winkels:

  • Superslurfjes bewuste chips (Intersnack)
  • Vruchtenyoghurt met 30 procent minder suiker (A-Ware Fresh Dairy)
  • Superbijtjes uitdeelzakjes gedroogd fruit (Menken Orlando)
  • Soepen van reststromen (Four Seasons Food)

Directeur Formule & Innovatie Colette Cloosterman-van Eerd noemt het winnende product het meest innovatieve van alle inzendingen. "De vleeswaren spelen niet alleen in op een gezonder eetpatroon, maar eveneens op toekomstige trends waarbij vlees steeds minder een prominente rol heeft en groente een steeds grotere rol krijgt. Daarnaast is het product ook zeer smaakvol en dat is zeker niet onbelangrijk."

Huismerk Lab

Met het Huismerk Lab, dat dit jaar als thema heeft 'gezonder eten en leven', wil Jumbo leveranciers aangemoedigen om nieuwe en innovatieve producten op te ontwikkelen voor het huismerk.

De top-50 van de ingezonden producten werd tijdens een speciale proefmiddag, de Monsterdag, beoordeeld door een testpanel. De beste innovaties gingen door naar de Finaledag. Daar beoordeelde een kritische jury, met onder meer leden van de directie van Jumbo, het Voedingscentrum, HAS Hogeschool en Centraal Bureau voor de Levensmiddelen of de inzending op een makkelijke manier bijdraagt aan een gezonder eetpatroon. Ook de verpakking en presentatie speelde een belangrijke rol in de beoordeling.

Lees ook:

Jumbo zoekt producenten innovatieve producten (15 januari 2015)

Altijd op de hoogte blijven?