Nestlé voor online sales in zee met Alibaba

Nestlé heeft een partnership gesloten met het Chinese online platform Alibaba. Dit om de online verkopen wereldwijd te laten groeien en om de belangrijke merken en nieuwe producten aan miljoenen consumenten aan te kunnen bieden.

Het gaat onder meer om Nido melkpoeder, Damak chocolade en Nescafé Dolce Gusto BMW Mini koffiemachines die zijn aangeboden op Tmall.com, China’s grootste winkelwebsite voor fabrikanten en retailers. Via Taobao.com, overall de grootste winkelsite van het land, gaat het Zwitserse concern de distributie op het platteland verder uitbreiden.

Verder dan reclame en verpakking

De verkopen in winkels worden in toenemende mate beïnvloed door wat consumenten online zien, stelt Sebastien Szczepaniak, vice president van Group Sales en eBusiness. “Dus het bouwen van een merk gaat verder dan een goede tv-reclame en een mooie verpakking.”

Nestlé was tot nu toe vooral actief in e-commerce met de Nespresso online boutique en de wereldwijde lancering van chocolademerk Cailler, via Amazon als belangrijkste verkopende partij.

De online verkopen van Nestlé groeien jaarlijks met meer dan 25 procent, stelt Szczepaniak.

Lees ook: