40 miljoen euro groeigeld voor waterflesjes met geur

air up

Air up, een Duitse scale-up die smaak aan water toevoegt via speciale geurpods, haalt €40 miljoen groeigeld binnen in een nieuwe investeringsronde geleid door Five Seasons Ventures. De fabrikant wil verder uitbreiden in Europa en ook naar de Verenigde Staten.

Air up maakt drinkflesjes met geurpods bij de drinkopening. Door retronasaal ruiken (geur waarnemen via je mond) ‘proef’ je de smaak van de geurpod als je water drinkt. Beschikbare geuren zijn onder andere cola, ijskoffie, bosvruchten en allerlei andere fruitsmaken. Naar eigen zeggen is air up het eerste drinksysteem dat deze technologie gebruikt. 

Sinds de lancering van air up in 2019 is het bedrijf hard gegroeid. Begin 2021 maakte de scale up bekend €20 miljoen aan investeringen te hebben verzameld, onder andere via Five Seasons Ventures, Ippen.Media en PepsiCo. Het merk is sinds kort in Nederland verkrijgbaar en gaat de nieuwe kapitaalinjectie van €40 miljoen gebruiken voor verdere uitbreiding naar andere Europese landen en de Verenigde Staten. Ook wil de scale-up haar productportefeuille en productiefaciliteiten verbreden. Lena Jüngst, medeoprichter van air up, zegt in het persbericht: “Het onderstreept onze visie om de drankenmarkt wereldwijd te transformeren en laat zien dat gezondheid en duurzaamheid ook economisch aantrekkelijk kunnen zijn." 

Niccolo Manzoni, Managing Partner van Five Seasons Ventures, voegt hieraan toe: "Bij Five Seasons Ventures steunen we toekomstige categoriale Food Tech leiders. Het team van air up heeft consequent de visie, ambitie en capaciteiten in hun handelen getoond die nodig zijn om er een te zijn. Deze kapitaalverhoging zal zorgen dat het bedrijf de mogelijkheid krijgt [...] om geur gebaseerde vormen van hydrateren het nieuwe normaal te maken.” 

Lees ook
CBS verwacht stijging investeringen in de voedingsindustrie

CBS verwacht stijging investeringen in de voedingsindustrie

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) verwacht dat de voedings- en genotmiddelenindustrie in 2021 13% meer gaat investeren in materiële vaste activa dan in 2020.

Cargill investeert in start-up Bflike

Cargill investeert in start-up Bflike

Start-up Bflike, ontwikkelaar van technologieën die resulteren in plantaardige vlees- en visproducten die zo veel mogelijk lijken op hun dierlijke tegenhangers, vindt in Cargill een nieuwe investeringspartner.

DSM lanceert platform voor gepersonaliseerde voeding

DSM lanceert platform voor gepersonaliseerde voeding

Koninklijke DSM steunt de lancering van Hologram Sciences met $100 miljoen (circa €850.000). Het Amerikaanse health tech-bedrijf biedt op de consument gerichte gepersonaliseerde oplossingen voor voedingvraagstukken.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren