Duitse foodbedrijven presenteren zich

nederland-duitsland

Bedrijven die op zoek zijn naar Duitse foodleveranciers of die hun assortiment willen uitbreiden met innovatieve foodproducten uit Duitsland, zoals insecten of wildfruit, kunnen in contact komen met een achttal Duitse bedrijven. Deze bedrijven presenteren zich in een Nederlandse handelsreis.

De producten van deze foodbedrijven worden op 31 mei voorgeteld tijdens kennismakingsgesprekken op locatie. Ook zijn er productpresentaties met een proeverij in het Miele Culinary Institute in Vianen.

Gesprekken

Geïnteresseerde Nederlandse ondernemers kunnen met een van de acht Duitse collega’s in contact komen om de mogelijkheden voor concrete samenwerking te bespreken. De DNHK zorgt voor het contact via individuele kennismakingsgesprekken bij uw eigen kantoor.

De handelsreis voor acht Duitse levensmiddelenproducenten wordt van 30 mei tot en met 3 juni 2016 georganiseerd door de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) in opdracht van het Duitse ministerie voor Levensmiddelen en Landbouw (BMEL).

De deelnemende Duitse bedrijven zijn:

Bedrijfsprofielen van deze bedrijven.

Het evenement en de reis richten zich op Nederlandse ondernemers uit de levensmiddelenbranche, waaronder inkooporganisaties, groothandelaren, handelsvertegenwoordigers, retail en food service evenals overige distributeurs.

Aan deelname zijn geen kosten verbonden. De voertalen van het evenement zijn Nederlands en Duits.

Lees ook:

Project voor innovaties Nederlands-Duitse foodindustrie (18 februari 2016)

Lees ook
Bestuurswijzigingen bij Vion Duitsland

Bestuurswijzigingen bij Vion Duitsland

Bernd Stange, COO van de Business Unit Beef van Vion, treedt juli 2020 aan als lid van de nieuwe adviesraad van Vion (Beirat) voor Duitsland. David de Camp, de huidige clusterdirecteur Noord-Duitsland van de Business Unit Pork, volgt hem op.

De branche in cijfers

De branche in cijfers

Dit najaar kwam branchevereniging FNLI met hun jaarlijkse monitor voor de levensmiddelenindustrie. Die laten een stabiele branche zien, maar wel een waarin de groei een klein beetje lijkt te haperen. Na een aantal jaar forse groei is de productie in de levensmiddelensector afgelopen jaar gestabiliseerd. In 2018 bedroeg de totale productiewaarde van...

Horecava en HorecaNetwerk.nl lanceren nieuw online platform

Horecava en HorecaNetwerk.nl lanceren nieuw online platform

Uit onderzoek van de Horecava blijkt dat de bezoekers van de beurs grote behoefte hebben aan informatie. Zoals informatie over leveranciers en producten, trends en ontwikkelingen, maar ook tips en kennis om de bedrijfsvoering te verbeteren. Daarom lanceert de vakbeurs samen met Horecanetwerk een nieuw online platform. De introductie vindt plaats in...