Alle 53 partners van de Nationale Week Zonder Vlees bekend

Nationale Week zonder vlees

De eerste Nederlandse editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 5 tot en met 11 maart. Aan de campagne doen 53 bedrijven vanuit de food- en non-food industrie mee, waaronder 9 retailers.

Bij de bekendmaking van de Nationale Week Zonder Vlees begin januari waren 43 partners onderdeel van de campagne. De afgelopen twee weken kwamen hier nog 10 bedrijven bij. Dit zijn Aldi, Coop, Jumbo, Makro, Heinz, Honig, Zonnatura en de startups Chef Thor, Fruitfunk en Saus.Guru.

De initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees is Isabel Boerdam, bekend van het foodblog en boek De Hippe Vegetariër. Boerdam: “Mijn uitgangspunt was om 50 partners te vinden die als collectief de campagne zouden dragen. Dat is gelukt. Bedrijven van groot tot klein, food- en non-food hebben zich aangesloten, waaronder ook diverse retailers.” Aansluiten bij de campagne is niet meer mogelijk.

De partners van De Nationale Week Zonder Vlees zijn: Albert Heijn, Aldi, Becel, BioBrass, BioToday, Bolletje, Bonduelle, Chef Thor, Coop, Deen, Deli2Go, Ekoplaza, Eosta, Fruitfunk, Garden Gourmet, GoodBite, Grand’Italia, Green Protein Alliance, HAK, Heinz, Honig, Iglo, Jumbo, Knorr, Lassie Rijst, Maggi, Makro, Maza, Moonen packaging, Natuurwinkel, Nuts about Nature, Oesterzwammen Vereniging, Oil & Vinegar, Olijck, Peak’s Free From, Peulvruchten.nl, Philips, Professor Grunschnabel, Purple Bee Hive, Quorn, Saus.Guru, Smaakt, Sodexo, SoFine Foods, SPAR, Struik, Unox, Veann, Verse Oogst, Vezet, Vivera, Willem & Drees en Zonnatura.

Lees ook
Detailhandel en horeca verwachten verslechtering economisch klimaat

Detailhandel en horeca verwachten verslechtering economisch klimaat

De detailhandel en de horeca verwachten dat het economisch klimaat de komende maanden gaat verslechteren.Over de verwachte omzet en personeelssterkte zijn deze ondernemers per saldo nog wel positief, maar minder dan in voorgaande jaren. Dat blijkt uit de Conjunctuurenquête Nederland van het CBS.

Vion zet in op duurzaamheid

Vion zet in op duurzaamheid

In 2019 zette Vion met de strategie 'Building Balanced Chains' succesvol in op duurzaamheid. Daarnaast was 2019 in financiële zin een goed jaar, met goede marges in Europa en een toegenomen vraag in Azië. Dat staat in het jaarverslag van het bedrijf. In 2020 gaat Vion door met de 'Building Balanced Chains'-strategie, maar het bedrijf voorziet grote...

Foodvakdag: nieuw vakevenement van EVMI voor retailers in food

Foodvakdag: nieuw vakevenement van EVMI voor retailers in food

Hoe blijf je met je winkel winstgevend? Hoe haal je het beste uit je personeel? Over 4 jaar ga ik met pensioen, hoe regel ik mijn bedrijfsovername? Hoe kan ik slim inkopen? Wat is het beste kassasysteem? Vragen waar foodretailers allemaal mee te maken krijgen. Alea Publishers organiseert op maandag 8 juni de Foodvakdag, een nieuw overkoepeld vakevenement...