Ab InBev maakt ontbijtdrankje van bierbrouwresten

EVMI_AB InBev

Ieder jaar blijven er wereldwijd 30 miljoen ton graanresten - bierbostel in vaktaal - over van het bierbrouwen. Het leeuwendeel van deze resten wordt hergebruikt als diervoeders. Ab InBev maakt van wat nog overblijft ontbijtdrankjes, meldt Retail Detail.

AB InBev, de grootste bierbrouwer ter wereld, wil minder graan verspillen en inzetten op circulaire economie. Het concern ontwikkelde een speciaal fermentatieproces om de graanresten te hergebruiken. De brouwer claimt de eerste te zijn om “die graanresten opnieuw in te zetten als basis voor nieuwe kwalitatieve hoogwaardige en natuurlijke voedingsproducten.” Kennelijk heeft AB InBEv nooit gehoord van bostelbrood, dat al eeuwen wordt gebakken van diezelfde overgeschoten graanresten. Het AB InBev-drankje, 'Canvas', is als pilotproject sinds donderdag in de VS te koop.

Bron: Foodlog

Lees ook
AB Inbev lanceert Amerikaans biermerk Budweiser in Nederland

AB Inbev lanceert Amerikaans biermerk Budweiser in Nederland

Termen als 'bieroorlog' en 'slagveld', 'bestormen' en 'strijd' vliegen de lezer om de oren. De veruit grootste brouwer ter wereld, AB InBev, van oorsprong Belgisch, blijkt grootse plannen te hebben voor Nederland, de thuismarkt van Heineken.

AB InBev krijgt boete van €200 miljoen voor dure Jupiler

AB InBev krijgt boete van €200 miljoen voor dure Jupiler

Bierconcern AB InBev heeft een boete opgelegd gekregen van €200,4 miljoen wegens machtsmisbruik. De grootste bierbrouwer ter wereld overtrad de Europese concurrentieregels door tussen 2009 en 2016 de import in België van goedkopere Jupiler uit Nederland te saboteren. Dat schrijft het Financieele Dagblad. Albert Heijn was het...

Octrooistrijd tussen AB InBev en Heineken in VS

Octrooistrijd tussen AB InBev en Heineken in VS

Een nieuw, kleiner biervat is in de Verenigde Staten het toneel van een juridische strijd tussen bierbrouwers AB InBev en Heineken. Dat schrijft Bloomberg. Ze beschuldigen elkaar van kopieergedrag.  De Amerikaanse biermarkt verandert snel. De nadruk verschuift van kwantiteit naar (duurdere) kwaliteitsbieren en de totale bierconsumptie...