AB InBev verkoopt meer bier dan vóór pandemie

AB InBev

(Copyright: AB InBev)

 

De omzet van AB InBev was in het eerste kwartaal van dit jaar hoger van vóór de pandemie, zo maakte de bierbrouwer vandaag bekend.

AB InBev verkocht 2,8 % meer bier dan in het eerste kwartaal van 2019, toen er nog geen coronapandemie was. De cijfers ten opzichte van 2020, toen de verkoop instortte, zijn helemaal gunstig: ten opzichte van dat jaar steeg de verkoop van bier met 13,3 %.

Niet alleen verkocht AB InBev, dat onder meer Jupiler, Leffe en Corona produceert, meer bier: 135,5 miljoen hectoliter, maar ook de prijs per biertje nam toe – met 3,7 % – zodat de omzet naar 10,2 miljard euro steeg, een stijging van 17,2 %; de winst bedroeg 910 miljoen euro.

Tegelijkertijd met de presentatie van de kwartaalcijfers, kondigde CEO Carlos Brito zijn vertrek aan. De Braziliaan zal op 1 juli worden opgevolgd door Michel Doukeris, eveneens een Braziliaan.

Thema's
Meer over
Lees ook
Heineken verhoogt bierprijs voor horeca met 5,8%

Heineken verhoogt bierprijs voor horeca met 5,8%

Per 1 augustus verhoogt Heineken de bierprijs. De horeca betaalt dan gemiddeld 5,8% meer voor de inkoop. Ook in de supermarkt stijgen de prijzen van het bier en andere dranken van Heineken.

Bierbrouwerij AB InBev verduurzaamt met zonnepanelen

Bierbrouwerij AB InBev verduurzaamt met zonnepanelen

Bierbrouwerij AB InBev heeft een zonnepark met 434 zonnepanelen in gebruik genomen op het dak van de Horeca Technische Service in Gilze. De zonnepanelen zijn geplaatst door eigenaar Schroders Capital (namens Real Estate Gateway Fund) en levert 190.000 kWh per jaar.

Biermarkt niet terug op niveau pre-corona

Biermarkt niet terug op niveau pre-corona

De biermarkt is nog niet terug op het oude niveau. Hoewel de bierkoop in 2021 met 2,6 procent steeg ten opzichte van 2020, liggen de verkopen nog altijd 10,3 procent lager dan in 2019. Dat meldt Nederlandse Brouwers op de website.