Acomo groeit ondanks coronapandemie

Beeld: PIxabay

Amsterdam commodities (Acomo) publiceerde op 23 juli de cijfers van afgelopen half jaar. Het bedrijf handelt in specerijen, noten, eetbare zaden, thee en voedingsingrediënten. Zowel de winst als de omzet groeide ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Acomo kan geen voorspellingen doen over de markt en bedrijfsvoering voor het komende half jaar.

Bedrijfsonderdelen

De omzet van Acomo groeide met 3,1% en de winst met 3,3% in vergelijking met het eerste half jaar van 2019. De resultaten verschilden per bedrijfstak. De bedrijven die aan de foodservice leveren, verkochten vanzelfsprekend minder dan vorig jaar. In de voedingsmiddelenindustrie en de retailsector groeide de vraag. Over het algemeen bleven de grondstoffen goed beschikbaar. Dit is deels te verklaren door hoge oogsten, zoals bijvoorbeeld bij thee. In enkele gevallen vertraagde de productieketen door bijvoorbeeld lockdowns. Dit was het geval bij gedroogde en geraspte kokos.

Bron: Acomo

Thema's
Lees ook
Omzet Just Eat Takeaway.com groeit tot 1 miljard

Omzet Just Eat Takeaway.com groeit tot 1 miljard

De omzet van Just Eat Takeaway groeide met 44% in vergelijking met vorig jaar. Tegelijkertijd verzesvoudigde het verlies, met name door overnames. In Nederland groeide het aantal bestellingen met 24%.

Omzet en verlies Beyond Meat stijgen door corona

Omzet en verlies Beyond Meat stijgen door corona

Beyond Meat verkocht drie maal zo veel van zijn producten tijden de lockdown. Om dit mogelijk te maken, investeerde het bedrijf. Dit leidde tot een netto verlies.

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

De coronacrisis zorgde de afgelopen maanden voor een daling van de bierverkoop van de grote brouwerijen AB InBev en Heineken. In veel landen sloot de horeca vanwege het coronavirus de deuren, wat een negatief effect had op de verkoop van bier. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van beide brouwerijen.