Acomo groeit ondanks coronapandemie

Beeld: PIxabay

Amsterdam commodities (Acomo) publiceerde op 23 juli de cijfers van afgelopen half jaar. Het bedrijf handelt in specerijen, noten, eetbare zaden, thee en voedingsingrediënten. Zowel de winst als de omzet groeide ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Acomo kan geen voorspellingen doen over de markt en bedrijfsvoering voor het komende half jaar.

Bedrijfsonderdelen

De omzet van Acomo groeide met 3,1% en de winst met 3,3% in vergelijking met het eerste half jaar van 2019. De resultaten verschilden per bedrijfstak. De bedrijven die aan de foodservice leveren, verkochten vanzelfsprekend minder dan vorig jaar. In de voedingsmiddelenindustrie en de retailsector groeide de vraag. Over het algemeen bleven de grondstoffen goed beschikbaar. Dit is deels te verklaren door hoge oogsten, zoals bijvoorbeeld bij thee. In enkele gevallen vertraagde de productieketen door bijvoorbeeld lockdowns. Dit was het geval bij gedroogde en geraspte kokos.

Bron: Acomo

Thema's
Lees ook
DuPont gaat samenwerken met start-up Bleenco

DuPont gaat samenwerken met start-up Bleenco

DuPont Sustainable Solutions (DSS) gaat een partnership aan met Bleenco GmbH uit München, een bedrijf dat is gespecialiseerd in veiligheidstechnologie. DSS en Bleenco gaan samenwerken aan het ontwikkelen van geavanceerde, opschaalbare, AI-gedreven oplossingen om werknemers beter te beschermen tegen operationele risico’s en het coronavirus.

Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect, de vakbeurs voor verpakkingstechnologie, wordt een volledig online evenement dat op donderdag 17 september plaats vindt. Dit betekent dat de fysieke vakbeurs in Jaarbeurs Utrecht niet doorgaat. Onlangs kondigde Easyfairs Empack Reconnect aan als hybride verpakkingsevenement, maar de meerderheid van de community bleek de voorkeur te...

Lotus Bakeries groeit ondanks corona met 8,4%

Lotus Bakeries groeit ondanks corona met 8,4%

De omzet van Lotus Bakeries groeide het eerste half jaar van 2020 met 8,4% ten opzichte van 2019. Met name de Biscoff-lijn droeg de groei. Alle buiten-de-deur producten, zoals Snelle Jelles, verkochten slecht door corona-lockdowns.