Van Geloven (Mora) staat te koop

Snackfabrikant Van Geloven (voorheen Ad van Geloven, bekend van Mora) staat in de etalage. Moederbedrijf Lion Capital heeft andere snackbedrijven benaderd om hun interesse in een eventuele overname te polsen.

In juli waren er al geruchten over een mogelijke verkoop. Nu zeggen diverse sectorgenoten een informatiememorandum te hebben ontvangen over Van Geloven, meldt Out-of-home shops, op basis van informatie van FD.nl.

Het snackbedrijf, dat eerder deze maand de naam wijzigde in Van Geloven en tegelijk een nieuwe huisstijl en nieuw logo presenteerde, heeft een omzet van ongeveer 200 miljoen euro.

'Moeilijke markt'

Van Geloven zit volgens de krant in een lastige markt die nauwelijks groeit. Mogelijke overnamekandidaten zouden investeringsmaatschappij Egeria (Beckers snacks) en Royaan (Van Dobben en Kwekkeboom) zijn. Ook buitenlandse partijen zijn nog in de race.

Fusie ketste af

Het verkoopproces is weer opgestart nadat 2 jaar geleden een fusie tussen (toen nog) Ad van Geloven en Royaan afketste. Beide partijen gaven toen aan dat een fusie niet zou brengen wat beide partijen ervan hoopten. Ook de NMa had bezwaren.

Lees ook:

‘Ad van Geloven mogelijk in de etalage' (22 juli 2014)

Grote snackfusie definitief van de baan (15 okotber 2012)

Lees ook
Berlin Packaging neemt Nederlands Vinkova B.V. over

Berlin Packaging neemt Nederlands Vinkova B.V. over

Berlin Packaging een leverancier van glazen, plastic en metalen verpakkingen en sluitingen neemt op Vinkova B.V., een leverancier van glazen verpakkingen voor voedingsmiddelen en dranken. Vinkova is gevestigd in Bussum.

Ahold geïnteresseerd in overname Hema

Ahold geïnteresseerd in overname Hema

Ahold Delzaize zich wil mengen in de overnamestrijd rond Hema. Dat meldt het Financieele Dagblad op basis van bronnen. Het supermarktconcern zou volgens de krant de hulp van zakenbank Lazard hebben ingeroepen. Potentiele bieder van Hema hebben tot maandag 13 juli om hun interesse kenbaar te maken.

Brits onderzoek laat effect waarschuwingslabels op snackproducten zien

Brits onderzoek laat effect waarschuwingslabels op snackproducten zien

Een Britse onderzoeksgroep onderzocht het effect van waarschuwingslabels op snackproducten. Zij vergeleken het nut van een combinatie van tekst, afbeelding en calorie-informatie op de verpakking. De onderzoekers namen inspiratie uit onderzoek naar de verpakkingen van tabaksproducten, waarvan bewezen is dat expliciete afbeeldingen ervoor zorgen dat mensen...