AH haalt cartoonfiguurtjes van koek en snoep

Albert Heijn gaat cartoonfiguurtjes van de verpakking van koek en snoep en andere ongezondere producten van het huismerk halen. De characters staan straks uitsluitend nog op gezondere producten.

AH stelt al begonnen te zijn met de gefaseerde aanpassing van de verpakkingen. Eind 2017 moet het het proces voltooid zijn.

RockFrogs

Om de consumptie van gezondere producten te stimuleren heeft Albert Heijn RockFrogs ontwikkeld, vier "coole cartoonkikkers" die op de verpakking van deze producten te vinden is. Er wordt gestart met een nieuwe range kindertoetjes. De negen kindertoetjes met daarop de RockFrogs voldoen aan de norm van het Groene Vinkje. Drie toetjes zijn gemaakt zonder toevoeging van suiker, in de andere zes zit niet meer dan vijf gram. Het vetgehalte in deze complete range is maximaal 1,5 procent. De toetjes worden de komende weken geïntroduceerd. De RockFrogs komen ook op water te staan, daarna volgen groente en fruit.

Plus kondigde dat vorige maand ook al aan kinderhelden van de verpakking van ongezondere huismerkproducten te halen.

Lees ook:

Plus pakt kinderverpakking aan (19 juli 2016)

Lees ook
Staatssecretaris onderzoekt wettelijk verbod op junkfoodreclame

Staatssecretaris onderzoekt wettelijk verbod op junkfoodreclame

Staatssecretaris Maarten van Ooijen van Volksgezondheid wil dat de industrie stappen zet met het beschermen van kinderen tegen junkfoodreclame. De leeftijdsgrens moet omhoog naar 18 jaar en de criteria voor wat wel en geen junkfood is, moeten strenger. Dat zegt hij tegen onderzoeksplatform Pointer in een reactie op nieuw onderzoek van voedselwaakhond...

Gamification: kinderen eten wat de superheld aanprijst

Gamification: kinderen eten wat de superheld aanprijst

Bord-, kaart- en computerspelletjes helpen kinderen meer groente en fruit te eten, maar zetten hen ook aan tot het eten van meer ongezonde snacks, schrijft Futurity. Spelletjes worden steeds vaker ingezet als instrument bij voedingsinterventies voor kinderen. Onderzoekers van de Universiteit van Kopenhagen onderzochten of deze aanpak daadwerkelijk...

Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever heeft met een lijst principes hun nieuwe beleid rondom kindermarketing bekend gemaakt. Het bedrijf stopt geheel met advertenties gericht op kinderen onder de 12 jaar. Ook legt Unilever zichzelf strengere eisen op als het gaat om marketing op verpakkingen en in winkels. De vijftien principes die Unilever heeft geformuleerd betreffen zowel communicatie...

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren