AH haalt cartoonfiguurtjes van koek en snoep

30 augustus 2016

Albert Heijn gaat cartoonfiguurtjes van de verpakking van koek en snoep en andere ongezondere producten van het huismerk halen. De characters staan straks uitsluitend nog op gezondere producten.

AH stelt al begonnen te zijn met de gefaseerde aanpassing van de verpakkingen. Eind 2017 moet het het proces voltooid zijn.

RockFrogs

Om de consumptie van gezondere producten te stimuleren heeft Albert Heijn RockFrogs ontwikkeld, vier "coole cartoonkikkers" die op de verpakking van deze producten te vinden is. Er wordt gestart met een nieuwe range kindertoetjes. De negen kindertoetjes met daarop de RockFrogs voldoen aan de norm van het Groene Vinkje. Drie toetjes zijn gemaakt zonder toevoeging van suiker, in de andere zes zit niet meer dan vijf gram. Het vetgehalte in deze complete range is maximaal 1,5 procent. De toetjes worden de komende weken geïntroduceerd. De RockFrogs komen ook op water te staan, daarna volgen groente en fruit.

Plus kondigde dat vorige maand ook al aan kinderhelden van de verpakking van ongezondere huismerkproducten te halen.

Lees ook:

Plus pakt kinderverpakking aan (19 juli 2016)

Altijd op de hoogte blijven?