AH vervangt budgetmerk Euro Shopper

ZAANDAM – Retailer Albert Heijn vervangt zijn budgetlijn Euro Shopper door het nieuwe merk AH Basic.

De nieuwe lijn verschilt van Euro Shopper doordat de kwaliteit consistenter is en een betere prijs-kwaliteitverhouding heeft. Dat meldt Distrifood.

Ook maakt de nieuwe verpakking (met de merknaam in hoofdletters) de klant in één oogopslag duidelijk dat het product goed en goedkoop is.

Sterk merk

Er is gekozen voor de naam AH Basis omdat Albert Heijn één van de sterkste foodretailmerken van de wereld is, zegt Alfred Levi, directeur marketing & format en merchandising, tegen Distrifood. “Het zou daarom gek zijn wanneer we onze eigen naam niet koppelen aan deze nieuwe lijn.”

Euro Shopper werd in 1995 bij AH geïntroduceerd en kreeg in 2009 nog een nieuw ontwerp.

'Euro Shopper moet blijven'

Bij de introductie van Euro Shopper was er veel kritiek vanwege de Engelse omschrijivngen op de verpakking. Nu bekend is dat AH stopt met Euro Shopper is er op Facebook een consumentenactie gestart om het merk juist te behouden.

Alle Euro Shopper producten gaan in de loop van het jaar geleidelijk over op AH Basic. De eerste producten worden de komende weken vervangen.

Lees ook: