AH zoekt frisse ideeën van jong talent

5 september 2016

Albert Heijn is op zoek naar jonge ondernemers en ondernemingen met nieuwe producten en ideeën. Op 1 november houdt de retailer een Productpitch challenge, à la tv-programma Dragons' Den.

Op deze dag kunnen jonge ondernemers in Amsterdam hun veelbelovende idee of product pitchen voor verschillende category managers van AH. Dat meldt Distrifood.

250.000 euro

Elke kandidaat krijgt een kwartier. Aan het einde van de dag maakt een jury bekend welke ondernemers het beste idee of product hebben gepresenteerd. Zij komen in aanmerking voor een investeringsbudget van maximaal 250.000 euro of een gedeelte daarvan dat AH beschikbaar stelt.

Ook worden zij een jaar lang begeleid door een unitmanager van AH om hun plannen te kunnen realiseren.

Met de Productpitch wil de retailer ondernemers tussen de 25 en 35 jaar een kans geven om een plek op het AH-schap te veroveren.

AH Podiumdagen

Daarnaast organiseert Albert Heijn wederom Podiumdagen. Hierbij kunnen leveranciers en kleine producenten die nog niet aan AH leveren, op 23 en 24 november hun nieuwe product of concept laten zien en proeven.

In 2014 begon AH voor het eerst met de Podiumdagen. Het werd toen geïntroduceerd als een nieuwe manier waarop AH met zijn toeleveranciers wilde omgaan. Een eerdere winnaar van de AH Podiumdagen was ijsmaker Professor Grunschnabel.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven?