Albert Heijn en McDonald's over hun kippen en de lat van Wakker Dier

ah-kip-foodlog

Voor de Liegebeest-campagne van dit jaar nomineerde Wakker Dier 5 bedrijven. Consumenten kunnen tot en met 15 september hun stem uitbrengen op de ‘enriched’ plofkip van McDonald’s, ‘teder geproduceerde’ melkchocolade van Milka, ‘stressvrije’ Ierse runderen van Bord Bia, ‘liefdevol’ afgevoerde ge...
Lees ook
Blockchain: belofte en werkelijkheid

Blockchain: belofte en werkelijkheid

Blockchain: volgens de goeroe ‘het nieuwe internet’, volgens de scepticus een ‘oplossing zonder probleem’. In de voedingsmiddelenindustrie omarmen steeds meer partijen blockchain als dé technologie die supply chains transparant, efficiënt en veilig gaat maken. Maar verwachten we niet teveel?  Ketens in de voedselsector...

Blockchain voor een betere wereld

Blockchain voor een betere wereld

In dit tweede deel van onze grondige duik in de wereld van de blockchain kijken we naar de potentie van transparante ketens om uitbuiting, kinderarbeid en slavernij de wereld uit te helpen. Kan blockchain keurmerken als Fairtrade en Rainforest Alliance overbodig maken? Sinds vorig najaar kunnen klanten van Albert Heijn via een code op de fles de herkomst...

AH geeft moestuinpotjes weg

AH geeft moestuinpotjes weg

Klanten van Albert Heijn krijgen vanaf volgende week bij besteding van elke 15 euro aan boodschappen een moestuinpotje. Het nieuwe spaarthema heeft de naam ‘Begin je eigen moestuintje’, bericht Distrifood. Er kan voor 20 verschillende moestuinpotjes worden gespaard als broccoli, paprika, basilicum, dille en bosaardbei. Albert Heijn verkoopt ook een...