Albert Heijn en McDonald's over hun kippen en de lat van Wakker Dier

ah-kip-foodlog

Voor de Liegebeest-campagne van dit jaar nomineerde Wakker Dier 5 bedrijven. Consumenten kunnen tot en met 15 september hun stem uitbrengen op de ‘enriched’ plofkip van McDonald’s, ‘teder geproduceerde’ melkchocolade van Milka, ‘stressvrije’ Ierse runderen van Bord Bia, ‘liefdevol’ afgevoerde ge...
Lees ook
Albert Heijn haalt paprika’s, bospenen en bananen uit het plastic

Albert Heijn haalt paprika’s, bospenen en bananen uit het plastic

Albert Heijn startte eind maart een test met het onverpakt ('naakt') verkopen van 100 soorten groenten en fruit in Hoofddorp. Na afloop concludeert de supermarktketen dat bananen, zoete rode puntpaprika’s, alle soorten paprika’s en bospeen uit het plastic kunnen.  Door de Foodlog-redactie Deze groenten zullen...

NVWA afdeling Keuren in zwaar weer door eisen Kamer

NVWA afdeling Keuren in zwaar weer door eisen Kamer

RTL Nieuws is al verschillende maanden op het spoor van misstanden bij de afdeling Keuren van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Met enige regelmaat brengt de nieuwszender nieuwe zaken naar buiten op basis van de verklaringen van klokkenluiders binnen de NVWA.

Blockchain voor een betere wereld

Blockchain voor een betere wereld

In dit tweede deel van onze grondige duik in de wereld van de blockchain kijken we naar de potentie van transparante ketens om uitbuiting, kinderarbeid en slavernij de wereld uit te helpen. Kan blockchain keurmerken als Fairtrade en Rainforest Alliance overbodig maken? Sinds vorig najaar kunnen klanten van Albert Heijn via een code op de fles de herkomst...