Albert Heijn wint Jaarprijs Goede Voeding 2017

Groenterijst_LR

Albert Heijn heeft de Jaarprijs Goede Voeding 2017 gewonnen met de producten Courgette-spaghetti, Bloemkoolrijst en Broccoli-rijst. Zowel de publieksjury als de vakjury gaven deze producten de meeste stemmen. Albert Hein kreeg ook de aanmoedigingsprijs met AH 100% pindakaas. Het Jumbo Innovatie Lab kreeg de Boost Dutch Health-trofee.

Courgette-spaghetti

De Courgette-spaghetti, Bloemkoolrijst en Broccoli-rijst zijn een alternatief voor rijst of pasta, gemaakt van groente. Ze zijn bedoeld om te roerbakken of om op andere manieren in een maaltijd te gebruiken. De vakjury denkt dat Albert Hein het met deze smaakvolle producten makkelijker maakt om meer groente te eten. Ook bieden de producten extra keuze voor mensen die minder energie in de vorm van koolhydraten willen of mogen binnenkrijgen.

Aanmoedigingsprijs

Albert Hein won ook de aanmoedigingsprijs voor AH 100% pindakaas. Deze prijs is onderdeel van de Jaarprijs Goede Voeding 2017. De jury geeft deze prijs als stimulans voor producenten die dicht bij het oorspronkelijke product en/of de grondstof blijven. AH 100% pindakaas is gemaakt van louter gemalen pinda’s, zonder toevoegingen als suiker of zout.

Boost Dutch Health

De Boost Dutch Health-trofee gaat naar initiatieven die bijdragen aan een gezondere Nederlandse samenleving. Hiervoor waren zes inzendingen. De vakjury koos Jumbo Innovatie Lab als winnaar. Supermarkt Jumbo stimuleert huismerkproducenten om gezondere producten te maken. Volgens de vakjury kan dit een grote impact hebben op de gezonde keuze door de consument.

Bijzondere vermelding voor kaas

De Nederlandse kaassector kreeg van de jury een bijzondere vermelding tijdens het Food Future Event. Dit vanwege de inspanningen die deze sector deed om over de hele linie het zoutgehalte in producten naar beneden te brengen.

Lees ook:

Lees ook
Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn

Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn

Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn. Niet alleen gaan vijf van de zes Jumbo Heerschap winkels over op de Albert Heijn-formule. Ook worden ambachtelijke producten van Bakkerij Heerschap toe gevoegd aan het Streeckgenoten-assortiment van Albert Heijn.

Cichorei vervangt suiker in AH snoep en drop

Cichorei vervangt suiker in AH snoep en drop

Vanaf vandaag ligt in het schap bij Albert Heijn drop en snoep van het eigen merk met 30% minder suiker. De supermarktketen breidt daarnaast ook het assortiment suikervrije producten uit met suikervrij snoep. Dat meldt de marktleider in een persbericht. Aan het nieuwe assortiment drop en snoep zijn geen zoetstoffen toegevoegd. Een natuurlijk...

Dierenbescherming introduceert Beter Leven Keurmerk voor zuivel

Gister presenteerde de Dierenbescherming het Beter Leven Keurmerk voor zuivel. Het doel van dit nieuwe keurmerk is een meer duurzame en koevriendelijke melkveehouderij. Door een samenwerking tussen de Dierenbescherming, Natuur en Milieu en Vogelbescherming Nederland is het Beter Leven Keurmerk uitgebreid. Vanaf nu mogen ook zuivelproducten een Beter Leven ster dragen wanneer ze voldoen aan de gestelde criteria. De Dierenbescherming schrijft dat er op dit moment weinig tot geen regels zijn rondom huisvesting en dierenwelzijn in de zuivelindustrie. Deze ene Beter Leven ster wordt het basisuitgangspunt...