Albert Heijn wint Jaarprijs Goede Voeding met linzenfusilli

Jaaprijs goede voeding

Albert Heijn sleept voor het derde jaar op rij de Jaarprijs Goede Voeding in de wacht. Dit keer met de biologische Fusilli alle lenticchie.

De jury bewonderde de productontwikkelaars die er in geslaagd zijn van de relatief 'droge' linzen een eiwit- en vezelrijke pasta te maken die er aan bij kan dragen dat Nederlanders meer peulvruchten binnenkrijgen. Veganisten staan er minder van te kijken: linzenpasta is al jaren bij de ecosuper te vinden, fluisterde een aanwezige tijdens de prijsuitreiking.

Er deden in totaal 41 producten mee. De twee andere door de vakjury genomineerde finalisten waren de mini bietenburgers van SoFine/Jumbo en de Zilvervlies Rijstnoedels van Fairtrade Original. Xqueeze.me van Sitesta's kreeg een eervolle vermelding voor zijn drinkbare tussendoortje dat voor 95% uit groente bestaat, zonder toegevoegde suiker, zout, kleur- of smaakstof.

Bron: Foodlog

Lees ook
Claim ‘zonder toegevoegde suikers’ vaak misleidend

Claim ‘zonder toegevoegde suikers’ vaak misleidend

De Reclame Code Commissie deed vorige week uitspraak over producten van onder andere Kellogg’s, Jumbo en Albert Heijn die werden aangeprezen met de claim ‘zonder toegevoegde suikers’. In zeven van de negen gevallen oordeelde de commissie dat de claim misleidend was, omdat duidelijk wél suiker was toegevoegd. Foodwatch diende...

Reclame Code Commissie noemt term ‘wild’ misleidend

Reclame Code Commissie noemt term ‘wild’ misleidend

Veel consumenten kiezen bij hun kerstdiner voor ‘wild’ vlees, maar niet iedereen weet dat het wild dat je in de supermarkt vindt gewoon van gefokte dieren kan komen. De Reclame Code Commissie heeft daarom geoordeeld dat de term misleidend is. Het oordeel is geveld naar aanleiding van een klacht van de stichting Konijn in Nood. De stichting...

De lekker duurzaam-campagne van AH en Unilever; wat ging er mis?

De lekker duurzaam-campagne van AH en Unilever; wat ging er mis?

Het mag gezegd worden dat Unilever een van de food-multinationals is die het meest in duurzaamheid investeert. Het zou dan ook niet moeilijk moeten zijn voor dit bedrijf om een duurzaam imago te behouden. Toch moest directeur Duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever afgelopen weekend in het consumentenprogramma Kassa verantwoording afleggen voor...