Albert Heijn wint Jaarprijs Goede Voeding met linzenfusilli

Jaaprijs goede voeding

Albert Heijn sleept voor het derde jaar op rij de Jaarprijs Goede Voeding in de wacht. Dit keer met de biologische Fusilli alle lenticchie.

De jury bewonderde de productontwikkelaars die er in geslaagd zijn van de relatief 'droge' linzen een eiwit- en vezelrijke pasta te maken die er aan bij kan dragen dat Nederlanders meer peulvruchten binnenkrijgen. Veganisten staan er minder van te kijken: linzenpasta is al jaren bij de ecosuper te vinden, fluisterde een aanwezige tijdens de prijsuitreiking.

Er deden in totaal 41 producten mee. De twee andere door de vakjury genomineerde finalisten waren de mini bietenburgers van SoFine/Jumbo en de Zilvervlies Rijstnoedels van Fairtrade Original. Xqueeze.me van Sitesta's kreeg een eervolle vermelding voor zijn drinkbare tussendoortje dat voor 95% uit groente bestaat, zonder toegevoegde suiker, zout, kleur- of smaakstof.

Bron: Foodlog

Lees ook
De lekker duurzaam-campagne van AH en Unilever; wat ging er mis?

De lekker duurzaam-campagne van AH en Unilever; wat ging er mis?

Het mag gezegd worden dat Unilever een van de food-multinationals is die het meest in duurzaamheid investeert. Het zou dan ook niet moeilijk moeten zijn voor dit bedrijf om een duurzaam imago te behouden. Toch moest directeur Duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever afgelopen weekend in het consumentenprogramma Kassa verantwoording afleggen voor...

Alle ketens transparant met IBM's Food Trust blockchain

Alle ketens transparant met IBM's Food Trust blockchain

IBM heeft deze week officieel het project Food Trust gelanceerd. Met dit platform kan voedsel door middel van blockchain-technologie door de hele keten worden gevolgd. Hiermee kan de voedselindustrie volgens IBM een stuk transparanter, veiliger en efficiënter worden. Nestlé, Unilever en Carrefour Het Food Trust platform heeft een proefperiode van achttien...

AH-blockchain sinaasappelketen toch niet zo transparant

AH-blockchain sinaasappelketen toch niet zo transparant

Albert Heijn kwam vorige week met een nieuwe dienst waarmee klanten precies kunnen zien waar de sinaasappelen in hun sap vandaan komen. De blockchain die AH ervoor liet ontwikkelen moet de hele keten transparant maken voor de consument. Maar onderzoek van Trouw laat zien dat echte transparantie nog ver te zoeken is. De krant vond een sinaasappelplantage...