Albert Heijn wint voor de zevende keer op rij titel ‘beste chocoladeschap’

EVMI_Chocolade

Om aan de verlangens van chocoladeliefhebbers te voldoen, breidde Albert Heijn het aanbod aan nieuwe smaken en cacaorijke pure chocolade uit. En dat wierp zijn vruchten af. Albert Heijn heeft - voor de zevende keer op rij - het lekkerste aanbod van chocola, concludeert marktonderzoeksbureau GfK op basis van gegevens van 6.000 huishoudens. Die beoordeelden 24 supermarkten op hun chocoladeschap voor het zogeheten categorierapport van chocoladefabrikent Nestlé (Kitkat, L'Atelier, Bros). Voldoende voorraad, grote keuze en aanbiedingen blijken belangrijk voor consumenten en vormen de basis voor de toppositie van Albert Heijn.

Pure chocolade met een hoog cacaopercentage steeg in populariteit. “De vertrouwde melk-, witte en pure chocoladerepen blijven immens populair, maar tegelijkertijd zijn er steeds meer klanten die op zoek zijn naar nieuwe smaakcombinaties in chocolade,” zegt Gert Zwitser van Albert Heijn in de Levensmiddelenkrant.

Bron: Foodlog

Lees ook
Ben & Jerry’s en Tony’s Chocolonely gaan samenwerken

Ben & Jerry’s en Tony’s Chocolonely gaan samenwerken

Ben & Jerry’s gaat samenwerken met Tony’s Chocolonely bij het inkopen van cacao. De ijsfabrikant wil dat de chocolade die in de producten verwerkt wordt volledig is geproduceerd zonder kinderarbeid en moderne slavernij.

Fins bedrijf Fazer onderzoekt cacao op basis van cellulaire landbouw

Fins bedrijf Fazer onderzoekt cacao op basis van cellulaire landbouw

De Finse zoetwarenproducent Fazer werkt aan een onderzoek naar de mogelijkheden van cellulaire landbouw voor een duurzame productie van cacao. De producent vindt het belangrijk om alternatieven voor traditionele cacaoteelt te onderzoeken vanwege duurzaamheid, klimaatverandering en het welzijn van boeren en werknemers in de cacaoproductie.

Consument betaalt meer voor boodschappen in de supermarkt

Consument betaalt meer voor boodschappen in de supermarkt

De consument betaalt gemiddeld 18,5 procent meer voor de boodschappen in de supermarkt dan 11 maanden geleden. Dat blijkt uit onderzoek van GfK, meldt NOS.