Albert Heijn zet vegan apart koud en helpt het vinden met een smartphone

EVMI_AH vegan app

Deze week gingen twee experimenten van start bij Albert Heijn: een apart koelvak met veganistische etenswaren en een smartphone-app die helpt bij het vinden van producten in de winkel.

Met het aparte koelvak met vegan levensmiddelen speelt de supermarkt in op de groeiende vraag naar veganistische en vegetarische producten. De kant-en-klaar maaltijden komen van de firma Uit de keuken van Maass, die ook levert aan onder meer Jumbo, Spar en Marqt. Als na vier weken blijkt dat het veganschap aanslaat, krijgen meer AH-winkels zo’n koelvak, aldus het AD.

De ‘Vind mijn product app’ is voorlopig alleen nog operationeel in de vernieuwde AH-vestiging in Hoofddorp, schrijft De Levensmiddelenkrant. De app maakt gebruik van het Interact Retail Indoor navigatiesysteem, dat werkt via signalen die meegestuurd worden door de verlichting in de winkel. Dankzij die signalen in combinatie met de in de smartphone opgeslagen winkelindeling navigeert de klant feilloos - zonder een praatje te hoeven maken met een vakkenvuller - naar het gezochte product. De proef duurt 12 weken.

Bron: Foodlog

Lees ook
Blockchain: belofte en werkelijkheid

Blockchain: belofte en werkelijkheid

Blockchain: volgens de goeroe ‘het nieuwe internet’, volgens de scepticus een ‘oplossing zonder probleem’. In de voedingsmiddelenindustrie omarmen steeds meer partijen blockchain als dé technologie die supply chains transparant, efficiënt en veilig gaat maken. Maar verwachten we niet teveel?  Ketens in de voedselsector...

Albert Heijns Instock gaat zelfstandig verder

Albert Heijns Instock gaat zelfstandig verder

Het initiatief Instock van vier medewerkers van Albert Heijn, dat voedselverspilling op de kaart zet, gaat zelfstandig verder. De onderneming die vierenhalf jaar geleden begon met een pop-up restaurant waar werd gekookt met ‘afdankertjes’ is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle organisatie met drie volwaardige restaurants en een aantal...

Claim ‘zonder toegevoegde suikers’ vaak misleidend

Claim ‘zonder toegevoegde suikers’ vaak misleidend

De Reclame Code Commissie deed vorige week uitspraak over producten van onder andere Kellogg’s, Jumbo en Albert Heijn die werden aangeprezen met de claim ‘zonder toegevoegde suikers’. In zeven van de negen gevallen oordeelde de commissie dat de claim misleidend was, omdat duidelijk wél suiker was toegevoegd. Foodwatch diende...