Albert Heijn zet vegan apart koud en helpt het vinden met een smartphone

EVMI_AH vegan app

Deze week gingen twee experimenten van start bij Albert Heijn: een apart koelvak met veganistische etenswaren en een smartphone-app die helpt bij het vinden van producten in de winkel.

Met het aparte koelvak met vegan levensmiddelen speelt de supermarkt in op de groeiende vraag naar veganistische en vegetarische producten. De kant-en-klaar maaltijden komen van de firma Uit de keuken van Maass, die ook levert aan onder meer Jumbo, Spar en Marqt. Als na vier weken blijkt dat het veganschap aanslaat, krijgen meer AH-winkels zo’n koelvak, aldus het AD.

De ‘Vind mijn product app’ is voorlopig alleen nog operationeel in de vernieuwde AH-vestiging in Hoofddorp, schrijft De Levensmiddelenkrant. De app maakt gebruik van het Interact Retail Indoor navigatiesysteem, dat werkt via signalen die meegestuurd worden door de verlichting in de winkel. Dankzij die signalen in combinatie met de in de smartphone opgeslagen winkelindeling navigeert de klant feilloos - zonder een praatje te hoeven maken met een vakkenvuller - naar het gezochte product. De proef duurt 12 weken.

Bron: Foodlog

Lees ook
Kwartaalcijfers Ahold Delhaize: minder winst dankzij staking, Nederlands aandeel groeit

Kwartaalcijfers Ahold Delhaize: minder winst dankzij staking, Nederlands aandeel groeit

Vandaag presenteerde Ahold Delhaize zijn resultaten over het tweede kwartaal. De winst van het supermarktconcern is met 18 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Desondanks bleef er onder de streep nog altijd 334 miljoen euro winst over.

HEMA introduceert vegan groente hotdog

HEMA introduceert vegan groente hotdog

Vanaf 2 augustus is de beroemde HEMA hotdog verkrijgbaar in een vegan-variant. Het warenhuis ontwikkelde de hotdog in samenwerking met &Samhoudfood en diens twee-Michelinsterren chefkok Moshik Roth. De groente hotdog bevat 9 verschillende groenten en is geheel plantaardig, evenals het broodje en de saus, laat HEMA weten in een persbericht.

Albert Heijn start met Nutri-Score

Albert Heijn start met Nutri-Score

Vanaf deze zomer vinden online klanten op alle huismerk-producten van Albert Heijn in de webwinkel ah.nl het Nutri-Score-logo. Albert Heijn wacht niet langer tot de overheid besluit over een voedselkeuzelogo maar gaat zelf aan de slag om de consument te helpen de gezonde keus te maken.