Albert Heijn stopt minder suiker in de frisdrank voor kinderen

AH frisdrank kinderen

Albert Heijn gaat een suikerreductie doorvoeren in het eigen merk frisdrank en sappen voor kinderen. Ook introduceert de supermarkt nieuwe gezondere producten en een nieuwe versie van de Friswijzer.

Suikerreductie

In meer dan 40 producten verlaagt Albert Heijn het suikergehalte. Zo wordt het suikergehalte in alle AH Frisse Fruitdrank en AH Djoezz met 30 procent verlaagd. Vorig jaar begon Albert Heijn met de suikerreductie. Toen verlaagde de supermarkt het suikergehalte in zo'n honderd producten die worden gekocht door gezinnen met kinderen.

Droomwater

Naast de suikerreductie, voegt Albert Heijn ook veertien gezondere nieuwe producten toe aan het assortiment. Twee daarvan zijn Droomwater en AH Natuurlijk mineraalwater. Deze producten spelen in op het advies van veel scholen aan ouders om kinderen water mee te geven. Bij het openen van een pakte AH Natuurlijk mineraal water komen de vinnen van Wally de Walvis te voorschijn. Van het pakje Droomwater kunnen kinderen iets knutselen.

Friswijzer

Albert Heijn introduceerde op vorig jaar de friswijzer bij het frisdrankschap. Deze hangt nu ook bij het schap met frisdrank voor kinderen. Deze wijzer toont op een makkelijke manier hoeveel suiker een product bevat. Ook geeft de wijzer aan of het product met suiker, kunstmatige zoetstoffen of van natuurlijke oorsprong is gezoet. In één oogopslag ziet de consument of een product geen suiker (geel), laag in suiker (donkergeel), midden in suiker (licht oranje) of een hoog suikergehalte (donker oranje) bevat.

Lees ook:

     

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Foodwatch: Te veel pesticiden in fruit voor kinderen

Foodwatch: Te veel pesticiden in fruit voor kinderen

Er zitten te veel pesticiden in fruit dat populair is bij kinderen, zoals mandarijnen en sinaasappelen. Dat concludeert Foodwatch na een analyse van de residu-cijfers van groente en fruit van Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA).

ABN AMRO: Druk op bestedingen remt herstel drankenindustrie

ABN AMRO: Druk op bestedingen remt herstel drankenindustrie

De productie van de drankenindustrie ligt weer boven het niveau van 2019. Veel producenten zijn nog niet over de klap van de coronacrisis heen, terwijl er een nieuwe uitdaging voor de deur staat: dalende consumentenbestedingen. Dat meldt ABN AMRO in de Sectorprognose Food.

Albert Heijn start met AH Overblijvers om 4,5 miljoen kilo voedsel te besparen

Albert Heijn start met AH Overblijvers om 4,5 miljoen kilo voedsel te besparen

Albert Heijn start vanaf 5 september met AH Overblijvens-pakketten. Overblijvers zijn producten die aan het eind van de dag overblijven en een naderende houdbaarheidsdatum hebben of uit het assortiment gaan. Klanten van Albert Heijn kunnen deze pakketten via de app kopen.