Alberts Smoothie Station wint Innovatieprijs op World Food Innovation Awards

8 maart 2018

De Belgische start-up Alberts won met Alberts Smoothie Station op woensdag 7 maart 2018 de prijs voor Best Technology Innovation op de World Food Innovation Awards in Londen. De Alberts Smoothie Station is de eerste smoothie-automaat ter wereld die in minder dan 90 seconden een verse, gezonde smoothie maakt met natuurlijke ingrediënten: diepvriesfruit en -groenten en gefilterd water. Consumenten kunnen met een app hun gepersonaliseerde smoothie samenstellen en bestellen.

“Het idee is om een gepersonaliseerde ervaring te bieden die aansluit bij ieders specifieke noden en voorkeuren,” leggen co-founders Glenn Mathijssen en Philippe Hennin uit. “De vraag naar gezonde alternatieven is een globaal fenomeen. Het feit dat we erkend worden door internationale organisaties, zoals Fi Europe die ons de Future of Nutrition Award schonk en nu de World Food Innovation Awards waar we verkozen zijn tot Best Technology Innovation, geeft ons een enorme boost na jaren van pure ontwikkeling."

World Food Innovation Awards

FoodBev Media reikt de World Food Innovation Awards jaarlijks om innovatie in de voedingsindustrie te stimuleren. De wedstrijd kent 20 categorieën, waaronder Best artisan product, Best children’s product, Best ingredient en Best convenience food. Voor de Best Technology Innovation waren er 15 inzendingen, waaruit 6 finalisten werden gekozen. Een panel van experts uit alle takken van de voedingsindustrie koos Alberts als winnaar.

Alberts focust zich momenteel op de Belgische markt met de campagne Belgium’s Healthy 50. Onder hun klanten bevinden zich Carrefour, Agoria, Vrije Universiteit Brussel en Puratos. Het bedrijf presenteerde zich samen met partner Greenyard op de Fruit Logistica beurs in Berlijn en bereidt zich voor op een Europese lancering in 2019.

Altijd op de hoogte blijven?