Aldi gaat Beter Leven kenmerk plaatsen

Aldi gaat het aantal dierlijke producten dat gecertificeerd is volgens het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming uitbreiden. Waar van toepassing plaatst de supermarktketen het logo ook op de verpakkingen zodat consumenten een afgewogen keuze kunnen maken.

De uitbreiding van producten met Beter Leven kenmerk geldt voor vers vlees, vleeswaren, diepvriesvlees, droge worst, vleesconserven en samengestelde producten. Aldi streeft ernaar dat op lange termijn al zijn producten van dierlijke oorsprong minimaal aan de criteria voor één ster van het Beter Leven kenmerk voldoen.

Dierenwelzijnsbeleid

Aldi maakt maandag 1 februari zijn Dierenwelzijnsbeleid openbaar. In dit beleid zijn de doelstellingen voor verduurzaming van producten van dierlijke oorsprong geformuleerd. De retailer stelt het als zijn verantwoordelijkheid te zien om het dierenwelzijn verder te verbeteren.

Het Dierenwelzijnsbeleid van Aldi richt zich op vijf aandachtsgebieden: assortimentsopbouw, transparantie en traceerbaarheid, controles en audits, actieve bijdrage aan dierenwelzijn en een proactieve dialoog. "Dit beleid is bindend voor alle leveranciers en partners en is van toepassing op zowel food- als non-foodproducten", aldus Aldi.

Lees ook:

Wakker Dier trekt anti-Aldi spot terug (13 juli 2015)