Aldi zet Disney-figuren op Schijf van Vijf-producten

supermarkt-pixabay

Aldi gaat Schijf van Vijf-producten aantrekkelijker maken voor kinderen door er Disney-figuren op te zetten. "Positieve kindermarketing," noemt de discounter dat, en naar eigen zeggen is Aldi de eerste supermarkt die de voor ongezonde producten gewraakte marketingaanpak inzet op producten uit de Schijf van Vijf.

De campagne gaat in januari 2020 van start, schrijft Distrifood. Vanaf dan zullen Assepoester, Ariël, Pocahontas en nog veel meer Disneyfiguren op de voorkant van gezonde producten als snacktomaatjes, minibanaantjes, yoghurt en volkorenbolletjes staan. Aldi stelde de lijst met Schijf van Vijf-producten op in samenwerking met het Voedingscentrum. 

Volgens Nadie Winde, manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland, is Aldi als discounter verantwoordelijk voor het toegankelijk maken van betaalbare en gezonde voeding. De Schijf van Vijf-lijn met Disney-figuren is voor de supermarkt een volgende stap in het aanmoedigen van jonge gezinnen om voor gezondere alternatieven te kiezen.

Om kinderen en ouders nog meer te stimuleren om gezonde keuzes te maken, werkt de discounter ook samen met Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG). Zo verwijderde Aldi al kinderidolen van de verpakkingen van ongezonde voedselproducten en voerde de discounter een leeftijdsgrens in voor de verkoop van energiedranken.

Bron: Foodlog

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Kabinet wil kindermarketing voor ongezonde voeding inperken

Kabinet wil kindermarketing voor ongezonde voeding inperken

Om de gezonde keuze makkelijker te maken, wil het kabinet reclames voor ongezonde voeding die gericht zijn op kinderen wettelijk inperken. Staatssecretaris Van Ooijen komt met een wet die kindermarketing voor ongezonde producten moet tegengaan. Voor gezond eten en drinken blijft reclame gericht op kinderen wel toegestaan.

Staatssecretaris onderzoekt wettelijk verbod op junkfoodreclame

Staatssecretaris onderzoekt wettelijk verbod op junkfoodreclame

Staatssecretaris Maarten van Ooijen van Volksgezondheid wil dat de industrie stappen zet met het beschermen van kinderen tegen junkfoodreclame. De leeftijdsgrens moet omhoog naar 18 jaar en de criteria voor wat wel en geen junkfood is, moeten strenger. Dat zegt hij tegen onderzoeksplatform Pointer in een reactie op nieuw onderzoek van voedselwaakhond...

Inzicht in verkoop producten Schijf van Vijf

Inzicht in verkoop producten Schijf van Vijf

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) wil de verkoop van de Schijf van Vijf-producten beter in beeld brengen. Het RIVM en het Voedingscentrum adviseren daarom om de Levensmiddelendatabank, waarin is vastgelegd of producten binnen de Schijf van Vijf vallen, te koppelen aan de verkoopcijfers.