Aldi zet Disney-figuren op Schijf van Vijf-producten

supermarkt-pixabay

Aldi gaat Schijf van Vijf-producten aantrekkelijker maken voor kinderen door er Disney-figuren op te zetten. "Positieve kindermarketing," noemt de discounter dat, en naar eigen zeggen is Aldi de eerste supermarkt die de voor ongezonde producten gewraakte marketingaanpak inzet op producten uit de Schijf van Vijf.

De campagne gaat in januari 2020 van start, schrijft Distrifood. Vanaf dan zullen Assepoester, Ariël, Pocahontas en nog veel meer Disneyfiguren op de voorkant van gezonde producten als snacktomaatjes, minibanaantjes, yoghurt en volkorenbolletjes staan. Aldi stelde de lijst met Schijf van Vijf-producten op in samenwerking met het Voedingscentrum. 

Volgens Nadie Winde, manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland, is Aldi als discounter verantwoordelijk voor het toegankelijk maken van betaalbare en gezonde voeding. De Schijf van Vijf-lijn met Disney-figuren is voor de supermarkt een volgende stap in het aanmoedigen van jonge gezinnen om voor gezondere alternatieven te kiezen.

Om kinderen en ouders nog meer te stimuleren om gezonde keuzes te maken, werkt de discounter ook samen met Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG). Zo verwijderde Aldi al kinderidolen van de verpakkingen van ongezonde voedselproducten en voerde de discounter een leeftijdsgrens in voor de verkoop van energiedranken.

Bron: Foodlog

Lees ook
Jumbo organiseert voor de zesde keer het Koningsontbijt

Jumbo organiseert voor de zesde keer het Koningsontbijt

Jumbo gaat dit jaar voor de zesde keer het Koningsontbijt organiseren. Voorafgaand aan de Koningspelen ontvangen kinderen een gevarieerd ontbijt volgens de richtlijnen van de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum. Jumbo’s Raad van Kinderen heeft dit jaar meegedacht met het Koningsontbijt. Richard Krajicek, initiatiefnemer van de Koningsspelen vindt...

Voedingscentrum lanceert de 'Kies Ik Gezond'-app

Voedingscentrum lanceert de 'Kies Ik Gezond'-app

Het Voedingscentrum lanceert de gratis ‘Kies Ik Gezond?’-app. Dit moet mensen helpen om gezondere keuzes te maken. Volgens Wieke van der Vossen van het Voedingscentrum laat onderzoek zien dat het lezen van etiketten bijdraagt aan een gezonder eetpatroon. De app maakt het lezen van etiketten leuker en makkelijker. De app toont alle voedingswaarden en...

K3 en SpongeBob nog steeds op verpakking kindersnoep

K3 en SpongeBob nog steeds op verpakking kindersnoep

"Kinderhelden verdwijnen van ongezonde producten," beloofde de branchevereniging van de Nederlandse voedingsindustrie, de FNLI, een jaar geleden. Toch staan er nog steeds kinderidolen als SpongeBob, Dora, K3, Minions en Nijntje op tal van ongezonde producten als hagelslag, lolly’s en ijs. Die conclusie trekt Foodwatch na een rondgang in de Nederlandse...