Aldi zet Disney-figuren op Schijf van Vijf-producten

supermarkt-pixabay

Aldi gaat Schijf van Vijf-producten aantrekkelijker maken voor kinderen door er Disney-figuren op te zetten. "Positieve kindermarketing," noemt de discounter dat, en naar eigen zeggen is Aldi de eerste supermarkt die de voor ongezonde producten gewraakte marketingaanpak inzet op producten uit de Schijf van Vijf.

De campagne gaat in januari 2020 van start, schrijft Distrifood. Vanaf dan zullen Assepoester, Ariël, Pocahontas en nog veel meer Disneyfiguren op de voorkant van gezonde producten als snacktomaatjes, minibanaantjes, yoghurt en volkorenbolletjes staan. Aldi stelde de lijst met Schijf van Vijf-producten op in samenwerking met het Voedingscentrum. 

Volgens Nadie Winde, manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland, is Aldi als discounter verantwoordelijk voor het toegankelijk maken van betaalbare en gezonde voeding. De Schijf van Vijf-lijn met Disney-figuren is voor de supermarkt een volgende stap in het aanmoedigen van jonge gezinnen om voor gezondere alternatieven te kiezen.

Om kinderen en ouders nog meer te stimuleren om gezonde keuzes te maken, werkt de discounter ook samen met Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG). Zo verwijderde Aldi al kinderidolen van de verpakkingen van ongezonde voedselproducten en voerde de discounter een leeftijdsgrens in voor de verkoop van energiedranken.

Bron: Foodlog

Lees ook
Eten volgens nationale voedingsrichtlijnen is goed voor het milieu

Eten volgens nationale voedingsrichtlijnen is goed voor het milieu

Nationale voedingsrichtlijnen zijn goed voor mens én milieu, toont onderzoek van de Universiteit Leiden aan. De wetenschappers bepaalden de milieu-impact van de voedingsadviezen van 37 landen door hiervan de CO2-uitstoot, landgebruik en waterkwaliteit te berekenen en ze te vergelijken met die van het gangbare eetpatroon in die landen. Slechts 4 van...

Hot, hip en happening - maar wel verantwoord

Hot, hip en happening - maar wel verantwoord

Deze maand kun je bij de KITKAT Chocolatory op Utrecht Centraal Station je eigen Kitkat laten maken. Met gecertificeerde en verantwoorde chocolade. En natuurlijk niet voor kinderen. Door Cécile Janssen - Foodlog Sinds vorige week is de rode 'bonbondoos' op Utrecht CS open. Zeven dagen per week kunnen klanten er terecht voor een van de 6 Special Editions,...

Start van het Nationaal Schoolontbijt

Start van het Nationaal Schoolontbijt

In het Rijksmuseum vond 6 november de opening van het jaarlijkse Nationaal Schoolontbijt plaats. Onder de Nachtwacht van Rembrandt ontbeet daar een Amsterdamse schoolklas, muzikaal omlijst door een koor van Kinderen voor Kinderen en Miss Montreal. De 15e editie van dit educatieve ontbijtevenement draagt het thema: Gezond ontbijten is geen kunst! Deze...