Aldi zet Disney-figuren op Schijf van Vijf-producten

supermarkt-pixabay

Aldi gaat Schijf van Vijf-producten aantrekkelijker maken voor kinderen door er Disney-figuren op te zetten. "Positieve kindermarketing," noemt de discounter dat, en naar eigen zeggen is Aldi de eerste supermarkt die de voor ongezonde producten gewraakte marketingaanpak inzet op producten uit de Schijf van Vijf.

De campagne gaat in januari 2020 van start, schrijft Distrifood. Vanaf dan zullen Assepoester, Ariël, Pocahontas en nog veel meer Disneyfiguren op de voorkant van gezonde producten als snacktomaatjes, minibanaantjes, yoghurt en volkorenbolletjes staan. Aldi stelde de lijst met Schijf van Vijf-producten op in samenwerking met het Voedingscentrum. 

Volgens Nadie Winde, manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland, is Aldi als discounter verantwoordelijk voor het toegankelijk maken van betaalbare en gezonde voeding. De Schijf van Vijf-lijn met Disney-figuren is voor de supermarkt een volgende stap in het aanmoedigen van jonge gezinnen om voor gezondere alternatieven te kiezen.

Om kinderen en ouders nog meer te stimuleren om gezonde keuzes te maken, werkt de discounter ook samen met Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG). Zo verwijderde Aldi al kinderidolen van de verpakkingen van ongezonde voedselproducten en voerde de discounter een leeftijdsgrens in voor de verkoop van energiedranken.

Bron: Foodlog

Lees ook
Voedingscentrum brengt plantaardig eten onder de aandacht

Voedingscentrum brengt plantaardig eten onder de aandacht

Volgens het Voedingscentrum is vaker vegetarisch eten goed voor de gezondheid en het milieu. Met de nieuwe actie Vaker Vega! laat het centrum zien én proeven hoe eenvoudig en lekker het is om meer plantaardig en minder vlees te eten. De Vaker Vega-foodtruck doet deze week 6 steden in het land aan. Schrijfster en vegetariër Susan Smit verzorgde de aftrap...

Inschrijving Jaarprijs Goede Voeding 2018 is geopend

Inschrijving Jaarprijs Goede Voeding 2018 is geopend

De Jaarprijs Goede Voeding wordt uitgereikt als stimulans voor initiatieven om het voedingspatroon te verbeteren. De prijs gaat ieder jaar naar voedingsbedrijven die hun producten gezonder hebben gemaakt met bijvoorbeeld minder zout, suiker en verzadigd vet, of meer vezels. Bedrijven kunnen hun product inschrijven tot en met 5 februari. De winnar wordt...

Geen reclame ongezonde voeding voor kinderen in Amsterdamse metrostations

Geen reclame ongezonde voeding voor kinderen in Amsterdamse metrostations

De gemeente Amsterdam verbiedt vanaf 1 januari 2018 reclames van gesuikerde snacks en andere ongezonde lekkernijen gericht op kinderen of jongeren tot 18 jaar in de metrostations. Samen met Alliantie Stop Kindermarketing werkt de gemeente aan het weren van reclame voor ongezonde producten gericht op kinderen. Als eerste pakt Amsterdam de kindermarketing...