Aldi zet Disney-figuren op Schijf van Vijf-producten

supermarkt-pixabay

Aldi gaat Schijf van Vijf-producten aantrekkelijker maken voor kinderen door er Disney-figuren op te zetten. "Positieve kindermarketing," noemt de discounter dat, en naar eigen zeggen is Aldi de eerste supermarkt die de voor ongezonde producten gewraakte marketingaanpak inzet op producten uit de Schijf van Vijf.

De campagne gaat in januari 2020 van start, schrijft Distrifood. Vanaf dan zullen Assepoester, Ariël, Pocahontas en nog veel meer Disneyfiguren op de voorkant van gezonde producten als snacktomaatjes, minibanaantjes, yoghurt en volkorenbolletjes staan. Aldi stelde de lijst met Schijf van Vijf-producten op in samenwerking met het Voedingscentrum. 

Volgens Nadie Winde, manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland, is Aldi als discounter verantwoordelijk voor het toegankelijk maken van betaalbare en gezonde voeding. De Schijf van Vijf-lijn met Disney-figuren is voor de supermarkt een volgende stap in het aanmoedigen van jonge gezinnen om voor gezondere alternatieven te kiezen.

Om kinderen en ouders nog meer te stimuleren om gezonde keuzes te maken, werkt de discounter ook samen met Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG). Zo verwijderde Aldi al kinderidolen van de verpakkingen van ongezonde voedselproducten en voerde de discounter een leeftijdsgrens in voor de verkoop van energiedranken.

Bron: Foodlog

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook

Geen reclame ongezonde voeding voor kinderen in Amsterdamse metrostations

De gemeente Amsterdam verbiedt vanaf 1 januari 2018 reclames van gesuikerde snacks en andere ongezonde lekkernijen gericht op kinderen of jongeren tot 18 jaar in de metrostations. Samen met Alliantie Stop Kindermarketing werkt de gemeente aan het weren van reclame voor ongezonde producten gericht op kinderen. Als eerste pakt Amsterdam de kindermarketing op de eigen evenementen, gesubsidieerde activiteiten en gemeentelijke locaties aan. Het nieuwe contract geldt voor alle 58 metrostations in Amsterdam, inclusief de nieuwe stations van de Noord/Zuidlijn. In totaal gaat het om 200 abri’s, 30 grote...

Plus zet zich in voor verantwoorder ontbijt

Plus zet zich in voor verantwoorder ontbijt

Veel Nederlanders kennen het belang van een goed ontbijt, maar het pakt in de praktijk vaak anders uit. Daarom zet Plus zich in voor verantwoord ontbijten. De supermarkt start met een suikermeter voor ontbijtgranen. Ook is de productsamenstelling van een aantal Plus Ontbijtgranen verbeterd en zijn de verpakkingen van Plus Choco Jumpers en Plus Honing...

Productie Vinkje-voedsel toegestaan tot 19 oktober 2018

Vinkje, het logo dat Nederlanders gezonder moest laten eten, moest van de verantwoordelijke minister verdwijnen, maar mocht toch nog even blijven om verspilling te voorkomen. Hoe dat in de praktijk uitpakt legde minister Edith Schippers (VWS) vorige week de Tweede Kamer uit. Kamerbrief In een Kamerbrief schrijft ze: Gebleken is dat het bedrijfsleven sinds de bekendmaking van de beslissing op bezwaar van 18 oktober 2016 werkt aan de uitfasering van het Vinkje. Dit betekent dat steeds meer producten met het Vinkje uit de schappen verdwijnen. De operatie voor het volledig uitfaseren van het Vinkje...