Alea Publishers steunt winkeliers met oproep koop lokaal

Affiche koop lokaal

Het zijn zware tijden voor mensen met een winkel in food&drinks. Waar supermarkten leeggekocht worden op het gebied van wc-papier en lang houdbare producten, mist de foodretail omzet doordat onder meer feestjes en verjaardagen niet doorgaan, catering wordt afgezegd, leveringen aan de horeca zijn stopgezet en bedrijfslunches niet meer verzorgd kunnen worden. Sommige winkeliers hebben snel een nieuwe route kunnen vinden voor hun producten, maar de meesten kampen met een omzetdaling. 

Gelukkig is langzaamaan wel een kleine kentering te zien; steeds meer mensen bezoeken hun lokale foodwinkels voor de dagelijkse boodschappen. Om deze ontwikkeling kracht bij te zetten, roept Alea Publishers, de uitgever van onder meer Bakkers in Bedrijf, Vlees+, Vis Magazine, Vakblad IJs, More than Drinks!, Pompshop en EVMI, consumenten op om meer te kopen bij lokale foodwinkeliers. De uitgeverij ontwierp daarvoor affiches die winkeliers kunnen printen en ophangen in hun etalage. Ook zijn er banners voor de websites en om op sociale media te posten. 

Alea Publishers wil met deze middelen ondernemers ondersteunen door consumenten op te roepen om de kleinere ondernemers in food & drinks niet te vergeten.

Bekijk en download hier alle affiches en banners. Al het materiaal is gratis te downloaden en te gebruiken. Veel succes!

 

Lees ook
DuPont gaat samenwerken met start-up Bleenco

DuPont gaat samenwerken met start-up Bleenco

DuPont Sustainable Solutions (DSS) gaat een partnership aan met Bleenco GmbH uit München, een bedrijf dat is gespecialiseerd in veiligheidstechnologie. DSS en Bleenco gaan samenwerken aan het ontwikkelen van geavanceerde, opschaalbare, AI-gedreven oplossingen om werknemers beter te beschermen tegen operationele risico’s en het coronavirus.

HAK over duurzaamheid

HAK over duurzaamheid

Onlangs publiceerde groenteproducent HAK een Maatschappelijk Impact Rapport met behaalde resultaten en nieuwe duurzaamheidsdoelen. Daarmee wil het bedrijf zich profileren als groene onderneming en een maatschappelijk debat aanzwengelen. We spreken directeur Timo Hoogeboom over de ambities van HAK. HAK is misschien een van de weinige voedingsmiddelenbedrijven...

Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect, de vakbeurs voor verpakkingstechnologie, wordt een volledig online evenement dat op donderdag 17 september plaats vindt. Dit betekent dat de fysieke vakbeurs in Jaarbeurs Utrecht niet doorgaat. Onlangs kondigde Easyfairs Empack Reconnect aan als hybride verpakkingsevenement, maar de meerderheid van de community bleek de voorkeur te...