Alea Publishers steunt winkeliers met oproep koop lokaal

9 april 2020

Het zijn zware tijden voor mensen met een winkel in food&drinks. Waar supermarkten leeggekocht worden op het gebied van wc-papier en lang houdbare producten, mist de foodretail omzet doordat onder meer feestjes en verjaardagen niet doorgaan, catering wordt afgezegd, leveringen aan de horeca zijn stopgezet en bedrijfslunches niet meer verzorgd kunnen worden. Sommige winkeliers hebben snel een nieuwe route kunnen vinden voor hun producten, maar de meesten kampen met een omzetdaling. 

Gelukkig is langzaamaan wel een kleine kentering te zien; steeds meer mensen bezoeken hun lokale foodwinkels voor de dagelijkse boodschappen. Om deze ontwikkeling kracht bij te zetten, roept Alea Publishers, de uitgever van onder meer Bakkers in Bedrijf, Vlees+, Vis Magazine, Vakblad IJs, More than Drinks!, Pompshop en EVMI, consumenten op om meer te kopen bij lokale foodwinkeliers. De uitgeverij ontwierp daarvoor affiches die winkeliers kunnen printen en ophangen in hun etalage. Ook zijn er banners voor de websites en om op sociale media te posten. 

Alea Publishers wil met deze middelen ondernemers ondersteunen door consumenten op te roepen om de kleinere ondernemers in food & drinks niet te vergeten.

Bekijk en download hier alle affiches en banners. Al het materiaal is gratis te downloaden en te gebruiken. Veel succes!

 

Altijd op de hoogte blijven?