Animatie over de gezondheidseffecten van koffie

Koffie gezondheid

Het Kenniscentrum Koffie & Gezondheid heeft een animatie gemaakt om een aantal belangrijke gezondheidseffecten van het drinken van koffie op een rijtje te zetten.

Koffie blijft een van de populairste nationale en internationale dranken. In Nederland drinken we gemiddeld vier koppen koffie per dag. Het Kenniscentrum Koffie & Gezondheid, een initiatief van Koffie & Thee Nederland, wil met de animatie een aantal feiten over koffie op een rijtje zetten en duidelijk maken dat er ook veel voordelen zitten aan het drinken van koffie.

Bekijk hier de animatie:

 

Hoewel Koffie & Thee Nederland de belangenbehartiger is voor de Nederlandse koffie- en theebedrijven, is de informatie uit de animatie wetenschappelijk onderbouwd en onderschrijft het Voedingscentrum deze informatie ook. Koffie telt, mits met mate gedronken, tal van gezondheidsvoordelen en veel nadelen die mensen aan koffie hangen, berusten op fabels. Al blijft het natuurlijk zo dat de een gevoeliger is voor de bestanddelen in koffie dan de ander. De cijfers van het Kenniscentrum Koffie & Gezondheid en het Voedingscentrum over hoeveel koffie er door bepaalde groepen gedronken zou mogen worden, lopen hier en daar licht uiteen.

Met de animatie heeft het Kenniscentrum Koffie & Gezondheid volgens eigen zeggen een praktisch hulpmiddel ontwikkeld om gezondheidsprofessionals te informeren over de gezondheidseffecten van koffie.

Thema's
Lees ook
Koffie van  cellulaire landbouw

Koffie van cellulaire landbouw

Echte koffie uit het lab In Finland is het eerste smakelijke kopje koffie geproduceerd met behulp van cellulaire landbouw. Niet toevallig in Finland, want in dat land wordt de meeste koffie per hoofd van de bevolking gedronken. Zo’n tien kilo per gemiddelde Fin per jaar.  Ingenieurs van het Technical Research Centre of Finland - VTT, hebben...

Gezonde en duurzame keuzes in supermarkt verkozen boven betaalbaarheid

Gezonde en duurzame keuzes in supermarkt verkozen boven betaalbaarheid

Uit onderzoek van Deloitte blijkt dat een derde van de Europese consumenten in het afgelopen jaar meer geïnteresseerd is geraakt in het leren over de invloed van voeding op hun gezondheid. Bijna drie kwart is bovendien bereid meer te betalen voor duurzame voedingsproducten.

Tientallen gezonde voeding-oplossingen gekoppeld tijdens matchmaking event

Tientallen gezonde voeding-oplossingen gekoppeld tijdens matchmaking event

Tijdens het tweede matchmaking event van Brave New Food op 14 oktober vonden ruim 200 gesprekken plaats tussen gevestigde food-bedrijven en innovatieve start-ups. Thema was Healthy Food Solutions.