Marketing
app-boodschappen315

Diabetes-patiënten kunnen binnenkort in een virtuele supermarkt oefenen in het maken van gezondere keuzes. Speciaal voor patiënten met diabetes type 2 ontwikkelen communicatiewetenschappers en psychologen van de Universiteit van Amsterdam en het VUmc een app waarmee diabetici in een virtual reality-winkel boodschappen kunnen doen.

Dat meldt de UvA op de website. Het Diabetes Fonds en ZonMw financieren het project.

Het is de bedoeling dat de onderzoekers bij gezonde volwassenen, volwassenen met prediabetes en met diabetes type 2 in kaart brengen welke rol externe en interne afleidingen (zoals achtergrondmuziek en het hongergevoel) spelen. Met de te ontwikkelen mobiele app kunnen diabetici zichzelf straks in de virtual reality-winkel ‘trainen’ om in het echte dagelijkse leven deze verleidingen te kunnen weerstaan.

Bron: Foodlog

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *