App tegen voedselverspilling succesvol gelanceerd in Amsterdam

EVMI_Too Good to Waste

In Amsterdam werd op 22 januari de app Too Good To Go met 25 locaties gelanceerd, waaronder STACH en De Bakkerswinkel. Twee maanden later zijn dit meer dan 50 locaties, waaronder het Vlaamsch Broodhuys, Le Pain Quotidien, Mercure Hotel Amsterdam Centrum en Landmarkt. Volgens de organisatie komen er dagelijks nieuwe locaties toegevoegd en zijn er inmiddels meer dan 1500 maaltijden 'gered'.

Voedselverspilling

Too Good To Go bestrijdt voedselverspilling in Amsterdam. De app verbindt consumenten met winkels, restaurants en hotels zodat overtollig voedsel alsnog tegen gereduceerde prijzen verkocht wordt en niet wordt weggegooid. Too Good To Go is al actief in acht Europese landen. In totaal zijn er 3,3 miljoen maaltijden gered. In Nederland wil de organisatie uitbreiden naar Rotterdam en Utrecht.

Taskforce Circulair Economy in Food

Voedselverspilling is een belangrijk thema. Vorige week werd de Taskforce Circular Economy in Food bekend gemaakt en maakte minister Schouten 7 miljoen euro vrij om dit probleem aan te pakken. Nederlanders gooien tussen de 1,7 en 2,5 miljoen ton eten weg. De ambitie is om deze hoeveelheid te halveren en Nederland weer koploper te maken in de strijd tegen voedselverspilling.

App Too Good to Go

De Too Good To Go-app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play Store. In de app kunnen consumenten een Magic Box met eten van lokale winkels, restaurants, hotels en bakkerijen bestellen. De korting op de prijs kan oplopen tot 70 procent. Het aanbod is afhankelijk van wat er overblijft.

Lees ook op EVMI

 
Lees ook
Digitaal magazine EVMI #2 verschenen

Digitaal magazine EVMI #2 verschenen

Vanaf vandaag is het digitale magazine van EVMI #2 te lezen.

De Vegetarische Slager meest duurzame merk volgens Sustainable Brand Index

De Vegetarische Slager meest duurzame merk volgens Sustainable Brand Index

De Vegetarische Slager is dit jaar uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland, naar aanleiding van een onderzoek onder Nederlandse consumenten dat jaarlijks wordt gehouden door de Sustainable Brand Index, een onafhankelijk merkenonderzoek over duurzaamheid in Europa. Voor het eerst werd het merk aangewezen als Nederlandse winnaar in de categorie...

WUR: Houdbaarheids-iconen op verpakkingen kunnen voedselverspilling verminderen

WUR: Houdbaarheids-iconen op verpakkingen kunnen voedselverspilling verminderen

Houdbaarheids-iconen op de verpakking kunnen consumenten helpen om minder voedsel te verspillen. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen University & Research. Het onderzoek laat zien dat het loont om te investeren in duidelijke houdbaarheidsinformatie op de verpakking en biedt aanknopingspunten voor de praktijk.