Arla lanceert nieuw ingrediëntenconcept voor melkpoeder

koffiemelkpoeder

Comfort voor de kleinsten staat centraal bij het nieuwe concept van Arla Food Ingredients. Verschillende eiwit-ingrediënten worden gecombineerd om flesvoeding mogelijk te maken die qua hoeveelheid eiwitten meer lijkt op moedermelk.

Melkpoeders bevatten veel meer eiwitten dan gewone moedermelk, waardoor het vaak moeilijker te verteren is voor kleine kinderen. Dit kan tot veel ongemak leiden, waaronder constipatie, overgeven en ontlastingsproblemen. Arla Foods Ingredients komt daarom met een nieuw concept voor flesvoeding op basis van wei-eiwitten dat alfa-lactalbumine bevat. Dit is een van de meest voorkomende eiwitten in moedermelk en is daardoor een onmisbaar ingrediënt voor flesvoeding die qua hoeveelheid eiwitten dichter bij menselijke melk zit.

Wei-eiwit

Het nieuwe concept, speciaal gericht op comfort voor baby’s die verteringsproblemen hebben bij flesvoeding. Het is een combinatie van de producten Lacprodan ALPHA-10, een eiwitconcentraat met minimaal 41% alfa-lactalbumine, en Lacprodan IF-3070, dat bestaat uit deels gehydrolyseerde wei-eiwitten. Arla is het eerste bedrijf dat op commerciële schaal alfa-lactalbumine en wei-eiwit hydrolysaten produceert.

Lees ook
Moedermelk voor grote mensen

Moedermelk voor grote mensen

De grote chemieconcerns DowDuPont en BASF investeren miljoenen in de productie van een suiker die alleen in moedermelk voorkomt. Ze mikken op een nieuwe markt voor volwassenen. Want wat goed is voor de mensenbaby kan ook goed zijn voor grote mensen, denken beide bedrijven. Nu al kunnen DowDuPont en BASF de zogenoemde HMO-suikers nauwelijks aangesleept...

Carrefour introduceert zuivelblockchain

Carrefour introduceert zuivelblockchain

Vanaf deze maand verkoopt de Franse supermarktketen Carrefour blockchainmelk. Via een QR-code op het pak kan de consument informatie vinden over de oorsprong en verwerking van het product. De informatie die consumenten met hun smartphone kunnen oproepen is bijzonder gedetailleerd. Met naam en toenaam worden de boeren, verwerkers en distributeurs genoemd...

FrieslandCampina werkt aan gezond en gebalanceerd assortiment

FrieslandCampina werkt aan gezond en gebalanceerd assortiment

FrieslandCampina kijkt kritisch naar de samenstelling van zijn producten. In 2018 voldeed 66% van de verkochte producten aan de Global Nutritional Standards (GNS). Over twee jaar moet minimaal 70 procent van de producten voldoen aan deze zelf-opgestelde voedingskundige criteria. De afgelopen jaren gaat het percentage dat voldoet aan de GNS structureel...