Arla zet nieuwe ‘product en innovatie’-afdeling op

z3ih8npexlo9b8yynkjj

Arla Foods herstructureert de afdelingen voor product management, onderzoek en ontwikkeling tot één nieuwe ‘product en innovatie’ organisatie. Lars Dalgaard gaat als nieuwe senior vice president leiding geven aan de nieuwe afdeling.

De nieuwe afdeling zal verantwoordelijk worden voor alle productgerelateerde activiteiten, van onderzoek naar nieuwe technologieën en productontwikkeling tot het management van alle producten en verpakkingen. Door product management en R&D samen te voegen hoopt Arla nieuw ontwikkelde technieken en producten sneller bij de consument te krijgen.

Nieuwe SVP

Om dit team succesvol te maken stelt Arla een nieuwe senior vice president aan: Lars Dalsgaard. Op dit moment is Dalsgaard nog werkzaam als hoofd van de productieketens kaas, boter en poeders. Vanaf 1 april 2019 zal hij zich richten het ‘product en innovatie’-team.

Onderzoeksfaciliteiten

Arla zet sterk in op innovatie. De helft van de groei van het bedrijf moet in de toekomst voortkomen uit innovaties, zegt CMO Hanne Søndergaard. In mei 2017 opende Arla al een nieuwe onderzoeksfaciliteit in Denemarken waar producten ontwikkeld en onderzocht worden. Afgelopen zomer werd bekendgemaakt dat er een tweede onderzoeksfaciliteit gebouwd gaat worden waar vooral onderzoek zal worden gedaan naar melkwei en ingrediënten uit melk.

Lees ook
Arla wil klimaatneutrale zuivel in 2050

Arla wil klimaatneutrale zuivel in 2050

Arla Foods presenteerde zijn meest ambitieuze doelen tot nu toe: reductie van broeikasgassen met 30% in de komende tien jaar, en klimaat neutrale zuivel in 2050. Arla wil zijn leidende positie als internationale landbouwcoöperatie benutten om de overstap naar duurzame zuivel versnellen. ‘We werken al jaren aan duurzame landbouw, maar we...

Fuze Tea beste productintroductie van 2018

Fuze Tea beste productintroductie van 2018

Fuze Tea, de ijsthee van Coca-Cola, is met afstand de beste productintroductie in de Intro Top 20. Met een omzet van €248.331 per actieve week is het de winnaar van alle productintroducties in 2018. Hiermee komt het ook meteen in de top vijf succesvolste introducties van de afgelopen negentien jaar. Onderzoeksbureau IRI Nederland deed onderzoek...

8% omzetgroei voor Arla Foods in Nederland

8% omzetgroei voor Arla Foods in Nederland

Uit de cijfers van Arla Foods en marktonderzoeksbureau Nielsen blijkt dat de omzet van Arla wereldwijd met 1% is toegenomen, terwijl in Nederland bijna 8% omzetgroei is gerealiseerd. Vooral de Skyr- en lactosevrije-producten zijn populair.  Het Deens-Zweedse zuivelconcern Arla Foods heeft afgelopen jaar haar omzet met 1% zien stijgen naar €10,4...