Avebe en Ingredion stoppen samenwerking

Avebe stopt de distributieovereenkomst met Ingredion voor Noord-Amerika en Japan. De samenwerking tussen Avebe en (toen nog) National Starch was in 2007 aangegaan. In 2010 werd National Starch door AkzoNobel verkocht aan het Amerikaanse Ingredion.

De samenwerking ging om de verkoop van specifieke productcategorieën van Avebe (zoals zetmeelingrediënten) in Noord- en Zuid-Amerika en enkele landen in Azië.

Het was volgens Avebe op dat moment een passende oplossing om de lokale capaciteiten van Ingredion te benutten, terwijl Avebe het eigen bedrijf herstructureerde.

Inmiddels zijn, volgens het bedrijf, belangrijke strategische ontwikkelingen doorgemaakt met een duidelijke focus op hoogwaardige zetmeelinnovaties en aardappeleiwit.

Van daaruit is het een vanzelfsprekende stap om een directere positie in de wereldwijde markt te verwerven, legt Avebe uit. Dan gaat het erom om zelf een nauwe relatie met klanten te onderhouden en marktkansen te benutten.

De distributieovereenkomst wordt met ingang van 31 maart 2015 beëindigd.

Lees ook:

Meer over
Lees ook
CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients, innovatie- en productiebedrijf van food tech ingrediënten, presenteert een nieuwe benadering van duurzaamheid met zijn “Thrive for Impact”-plan. Met dit plan wil het bedrijf een verantwoorde manier van zakendoen waarbij de maatschappij en planeet centraal staan bevorderen. Daarvoor presenteert CSM Ingredients zijn eerste duurzaamheidsverslag...

BENEO neemt het Nederlandse bedrijf Meatless over

BENEO neemt het Nederlandse bedrijf Meatless over

Ingrediëntenproducent BENEO neemt het Nederlandse bedrijf Meatless over. Het management van Meatless, gevestigd in Goes, blijft na de overname in functie. Meatless produceert ingrediënten die gebruikt worden in plantaardige alternatieven voor vlees en vis.

Consumentenbond: Alcoholfabrikanten moeten transparant zijn over hun producten

Consumentenbond: Alcoholfabrikanten moeten transparant zijn over hun producten

De Consumentenbond vindt dat alcoholfabrikanten niet transparant zijn over hun drank. Op het etiket ontbreken vaak de ingrediënten en voedingswaarde, zoals het aantal calorieën en het suikergehalte. Daarom roept de Consumentenbond op tot verplichte etikettering op alcohol.