Barentz neemt Maustepavelu over

HOOFDDORP - Ingrediëntenleverancier Barentz International heeft de overname bekendgemaakt van het Finse Maustepalvelu. Door de acquisitie groeit de capaciteit voor de ontwikkeling en productie van klantspecifieke mengsels in Europa.

Maustepalvelu (MP Spice Services, gevestigd vlakbij Helsinki) ontwikkelt klantspecifieke mengsels met de focus op de vlees-, vis- en snackindustrie, bericht De Molenaar.

“We zien niet alleen een een toename van de verkoop van enkelvoudige ingrediënten aan klanten in de vlees- en visindustrie, maar zien ook een sterke vraag van onze klanten voor specifieke mengsels om smaak, textuur en stabiliteit van hun producten te verbeteren. We hebben gekeken naar manieren om onze R&D-afdeling te versterken en hebben die gevonden in deze innovatieve partner", legt Hidde van der Wal uit, CEO bij Barentz International.

Lees ook:

Barentz en Additive Solutions gaan samenwerken (7 april 2014)

Barentz opent vestiging in Manila (6 september 2013)

Bayn en Barentz werken samen bij stevia (23 januari 2013)

 
Lees ook
CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients, innovatie- en productiebedrijf van food tech ingrediënten, presenteert een nieuwe benadering van duurzaamheid met zijn “Thrive for Impact”-plan. Met dit plan wil het bedrijf een verantwoorde manier van zakendoen waarbij de maatschappij en planeet centraal staan bevorderen. Daarvoor presenteert CSM Ingredients zijn eerste duurzaamheidsverslag...

BENEO neemt het Nederlandse bedrijf Meatless over

BENEO neemt het Nederlandse bedrijf Meatless over

Ingrediëntenproducent BENEO neemt het Nederlandse bedrijf Meatless over. Het management van Meatless, gevestigd in Goes, blijft na de overname in functie. Meatless produceert ingrediënten die gebruikt worden in plantaardige alternatieven voor vlees en vis.

Consumentenbond: Alcoholfabrikanten moeten transparant zijn over hun producten

Consumentenbond: Alcoholfabrikanten moeten transparant zijn over hun producten

De Consumentenbond vindt dat alcoholfabrikanten niet transparant zijn over hun drank. Op het etiket ontbreken vaak de ingrediënten en voedingswaarde, zoals het aantal calorieën en het suikergehalte. Daarom roept de Consumentenbond op tot verplichte etikettering op alcohol.