Bavaria en Unilever Food Solutions winnen Foodservice Marketing Awards

Foodservice marketing award

Bavaria en Unilever Food Solutions wonnen 14 december de Foodservice Marketing Award 2017 van FoodserviceXS. Radler Ice Lemon 2.0% van Bavaria won de prijs op 'Innovatie'. Unilever Food Solutions kreeg de prijs Hellman's Hotspot op het onderdeel 'Activatie'. In beide categorieën bezette Vers getapte yoghurt van De Zuivelmakers en het ZiN Inspiratielab van groothandel Sligro de tweede plaats.

FoodserviceXs organiseerde de Foodservice Marketing Awards dit jaar voor de derde keer. De prijzen gaan naar aansprekende en succesvolle marketinginitiatieven in het buitenhuiskanaal. Van de twaalf inzendingen nomineerde de jury er tien. Deze werden beoordeeld op creativiteit, strategic fit, duurzaamheid, impact en onderscheidend vermogen.

 
Lees ook
IJzerpoeder nieuwe CO2-vrije en circulaire brandstof voor industrie bij brouwerij Bavaria

IJzerpoeder nieuwe CO2-vrije en circulaire brandstof voor industrie bij brouwerij Bavaria

Onderzoekers en studententeam SOLID van de TU Eindhoven (TU/e) presenteren samen met Swinkels Family Brewers en het zogeheten Metal Power consortium ’s werelds eerste industriële installatie met ijzerpoeder als nieuwe circulaire brandstof. Deze ijzerbrandstof is een veelbelovende CO2-vrije, herbruikbare, veilige, compact en makkelijk vervoerbare energiedrager.

Nieuwe fles voor Bavaria's 300e verjaardag

Nieuwe fles voor Bavaria's 300e verjaardag

Ter gelegenheid van het 300-jarig bestaan zit Bavaria in een nieuw flesje. Owens-Illinois, Inc (OI) ontwikkelde de nieuwe donkerbruine fles. De fles heeft een lange, strakke hals met daarin het bekende Bavaria-kompas in embossing. Ook het etiket is aangepast en is nu Royal Blue.

Lidl-bier Kordaat wordt door Bavaria gebrouwen

Lidl-bier Kordaat wordt door Bavaria gebrouwen

De reclames voor een biertje met de naam Kordaat kwamen vrijwel uit het niets. Dat het om een huismerk van de supermarktketen Lidl ging, werd niet eens genoemd. Een hele slimme marketingtruc, zo bleek toen de bijbehorende website al snel plat lag onder de druk van alle mensen die zich afvroegen waar dit onbekende biertje ineens vandaan kwam. RTL ging...