Bavaria gaat samenwerken met Spaans biermerk Moritz

Bavaria portfolio

Bavaria N.V. gaat strategisch samenwerken met Moritz. Dit is het oudste biermerk van Spanje en staat symbool voor de stad Barcelona. De biermerken gaan elkaars bieren verkopen en distribueren. Bavaria en Moritz zijn beide familiebedrijven en hechten veel waarde aan historie, kwaliteit en bier met een goed verhaal.

Strategische samenwerking

Twee bieren uit het portfolio van de Spaanse brouwer komen naar Nederland. Dit zijn Moritz, een verfrissend, licht en mooi door drinkbaar pilsener met 5,4 procent alcohol en Moritz Epidor, een donker kleurig, Catalaans speciaalbier met 7,8 procent alcohol. De bieren La Trappe en Bavaria Premium Pilsener en Bavaria 0.0 Original gaan naar de Spaanse markt.

Recent is Bavaria verschillende samenwerkingen aangegaan met andere brouwerijen. Zo wil de brouwer de aanwezigheid in diverse markten te versterken en het portfolio te verbreden. De acquisitie van en investering in Palm Belgian Craft Brewers is hier een voorbeeld van. Ook ging Bavaria samenwerken met Molson Coors en nam van Latis over.

Moritz

Moritz bestaat al 160 jaar. De brouwmeester Louis Moritz richtte de brouwerij op in 1856.  Inmiddels leidt de zesde generatie het familiebedrijf. In de brouwerij werken meer dan 300 mensen. De afgelopen drie jaar is de brouwerij met 25 procent gegroeid. In 2007 is er een bijzondere plek gecreëerd waar een microbrouwerij zit, twee restaurants, een bakkerij en een concept store, die op maar liefst 500.000 bezoekers per jaar kunnen rekenen.

Bavaria N.V.

De familie Swinkels leidt al zeven generaties de familiebrouwerij Bavaria. Het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen en heeft het gehele brouwproces in eigen beheer. Bavaria brouwt haar bier met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Dit kenmerkt de belangrijkste filosofie van Bavaria: een constante hoge kwaliteit van haar bieren. Van de ruim zeven miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde organisatie jaarlijks produceert, is 65 procent bestemd voor de buitenlandse markt.

Lees ook:

   
Lees ook
Rival Foods en LIVEKINDLY ontwikkelen plantaardige kip

Rival Foods en LIVEKINDLY ontwikkelen plantaardige kip

De perfecte plantaardige whole-cut kip produceren, zodat de consument gemakkelijker een duurzame keuze kan maken, zonder in te leveren op kwaliteit. Dat is het doel van de nieuwe samenwerking tussen Rival Foods en LIVEKINDLY Collective.

Nieuw industrieel partnerbedrijf Starcker

Nieuw industrieel partnerbedrijf Starcker

Van Doren Engineers en Flowfirm richten samen het bedrijf Starcker op. Productiebedrijven in de food en farmacie kunnen bij de nieuwe firma terecht voor technisch hoogwaardige totaaloplossingen.

Bierverkoop in 2020 daalde met 14 procent

Bierverkoop in 2020 daalde met 14 procent

Het coronavirus en de daarbij horende maatregelen hebben een groot effect gehad op de bierverkoop in 2020. Deze daalde met 14 procent ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementensector daalden de verkopen zelfs met 58 procent. Nederlandse Brouwers spreekt van een rampjaar.