Bavaria gaat samenwerken met Spaans biermerk Moritz

Bavaria portfolio

Bavaria N.V. gaat strategisch samenwerken met Moritz. Dit is het oudste biermerk van Spanje en staat symbool voor de stad Barcelona. De biermerken gaan elkaars bieren verkopen en distribueren. Bavaria en Moritz zijn beide familiebedrijven en hechten veel waarde aan historie, kwaliteit en bier met een goed verhaal.

Strategische samenwerking

Twee bieren uit het portfolio van de Spaanse brouwer komen naar Nederland. Dit zijn Moritz, een verfrissend, licht en mooi door drinkbaar pilsener met 5,4 procent alcohol en Moritz Epidor, een donker kleurig, Catalaans speciaalbier met 7,8 procent alcohol. De bieren La Trappe en Bavaria Premium Pilsener en Bavaria 0.0 Original gaan naar de Spaanse markt.

Recent is Bavaria verschillende samenwerkingen aangegaan met andere brouwerijen. Zo wil de brouwer de aanwezigheid in diverse markten te versterken en het portfolio te verbreden. De acquisitie van en investering in Palm Belgian Craft Brewers is hier een voorbeeld van. Ook ging Bavaria samenwerken met Molson Coors en nam van Latis over.

Moritz

Moritz bestaat al 160 jaar. De brouwmeester Louis Moritz richtte de brouwerij op in 1856.  Inmiddels leidt de zesde generatie het familiebedrijf. In de brouwerij werken meer dan 300 mensen. De afgelopen drie jaar is de brouwerij met 25 procent gegroeid. In 2007 is er een bijzondere plek gecreëerd waar een microbrouwerij zit, twee restaurants, een bakkerij en een concept store, die op maar liefst 500.000 bezoekers per jaar kunnen rekenen.

Bavaria N.V.

De familie Swinkels leidt al zeven generaties de familiebrouwerij Bavaria. Het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen en heeft het gehele brouwproces in eigen beheer. Bavaria brouwt haar bier met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Dit kenmerkt de belangrijkste filosofie van Bavaria: een constante hoge kwaliteit van haar bieren. Van de ruim zeven miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde organisatie jaarlijks produceert, is 65 procent bestemd voor de buitenlandse markt.

Lees ook:

   
Lees ook
GierBier: bier gemaakt van mestwater

GierBier: bier gemaakt van mestwater

Mest is een belangrijke afvalstof van de landbouw en veeteelt. Bjorn Barten bedacht een nieuwe bestemming voor de mest. Hij gebruikt het water uit de mest om een spieciaalbier te brouwen, met de toepasselijke naam GierBier. Bij mestverwerkingsinstallatie wordt mest verwerkt tot organische mestkorrels en gebruikt om groene stroom op te wekken,...

Jasper Kessels nieuwe Retaildirecteur Bierbrouwerij AB InBev

Jasper Kessels nieuwe Retaildirecteur Bierbrouwerij AB InBev

Jasper Kessels is de nieuwe Retaildirecteur van Bierbrouwerij AB InBev. Hij volgt Mark Hanssen op, die per 1 januari 2020 startte als horecadirecteur bij de brouwer in Nederland.

Horecava en HorecaNetwerk.nl lanceren nieuw online platform

Horecava en HorecaNetwerk.nl lanceren nieuw online platform

Uit onderzoek van de Horecava blijkt dat de bezoekers van de beurs grote behoefte hebben aan informatie. Zoals informatie over leveranciers en producten, trends en ontwikkelingen, maar ook tips en kennis om de bedrijfsvoering te verbeteren. Daarom lanceert de vakbeurs samen met Horecanetwerk een nieuw online platform. De introductie vindt plaats in...