Bavaria introduceert nieuw beeldmerk

LIESHOUT - Bierbrouwerij Bavaria introduceert maandag met een grote operatie een nieuwe uitstraling voor het merk. Het nieuwe logo verschijnt vanaf maandag in één keer op de kratjes, flessen, blikken en vaatjes maar ook bijvoorbeeld op de tap, glazen en uithangborden.

Voor de operatie is de fabriek in Lieshout maandag gesloten. Alle achthonderd medewerkers trekken het land in om bij mensen thuis oude kratjes om te ruilen voor nieuwe. Het oude familiebedrijf spreekt van een van de grootste investeringen in haar geschiedenis.

Onderdeel van het nieuwe uiterlijk van Bavaria is een icoon in de vorm van een kompas dat wijst naar het zuiden. Dit kompas staat symbool voor de zelfstandige en eigen koers van het bedrijf.

Een driehoek met ronde zijkanten dient als basis voor de vormgeving als verwijzing naar de drie broers Swinkels die het bedrijf in 1925 oprichtten.

Lees ook:
Geen miljoenensubsidie Bavaria-dochter (16 september 2009)

Bavaria werkt aan alcoholvrij witbier (24 juli 2009)

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle artikelen over Bavaria  

Bron: ANP