Beebox en Willem&Drees fuseren

30 mei 2016

Beebox, leverancier van biologische maaltijdboxen, en Willem&Drees, leverancier van versproducten, gaan fuseren. Met de fusie willen de bedrijven hun marktpositie versterken en hun aanbod en dienstverlening vergroten.

Ze blijven onder hun eigen merknamen opereren, maar voegen de 'achterkant van de organisatie' samen om zo meer slagkracht te krijgen.

Ook kunnen ze profiteren van elkaars leveranciers en elkaars bereik. Na de fusie zullen Walter Halberstadt van Beebox en Drees Peter van den Bosch en Willem Treep van Willem&Drees de nieuwe onderneming leiden.

Beebox en Willem&Drees

Beebox, in 2011 opgericht door boeren en burgers, bezorgt via een franchise een wekelijkse maaltijdbox met biologische en lokaal geteelde groente en fruit en andere producten bij consumenten aan huis.

Willem&Drees is in 2009 gestart met de verkoop van lokaal geteelde groente en fruit aan supermarkten, cateraars en consumenten.

Diverse kanalen

Het assortiment van beide bedrijven wordt door de fusie gecombineerd, via diverse kanalen: aan huis, in de supermarkt, op het werk, in de horeca en onderweg.

Beebox en Willem&Drees streven naar een eerlijke voedselketen met korte lijnen tussen consument en producent.

Door samen te werken kunnen de partijen meer betekenen en hun gemeenschappelijke missie een impuls geven. De schaalsprong maakt snellere groei en daarmee snellere verandering van de voedselketen mogelijk.

'Sneller groeien'

"Onze bedrijfsvoeringen sluiten perfect op elkaar aan," zegt Beebox-directeur Walter Halberstadt, "maar we bedienden consumenten en bedrijven vooralsnog op verschillende wijze.”

“Door onze krachten te bundelen, kunnen we sneller groeien, zodat meer mensen kunnen genieten van lokale verse en biologische producten."

Volgens Halberstadt worden er geen mensen ontslagen. "In tegendeel, nu kan het personeel zich veel meer focussen op één gebied", meldt hij op Nieuwsgrazer.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?